سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته‌نامه انگلیسی: فریب نخورید، شرکای سعودی ما اساتید سرکوبگری هستند

هفته‌نامه آبزرور در مقاله‌ای با عنوان «فریب نخورید، شرکای سعودی ما اساتید سرکوبگری هستند» به بررسی جنایات عربستان در سایه اصلاحات خیالی این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هفته نامه آبزرور چاپ انگلیس در مقاله ای با عنوان «فریب نخورید، شرکای سعودی ما اساتید سرکوبگری هستند» به بررسی جنایات عربستان در سایه اصلاحات خیالی این کشور پرداخت.

در این مقاله آمده است: آزار و اذیت فعالان (سعودی) و جنگ یمن نشان می دهد صحبت از اصلاحات تنها یک بازی است. پنج فعال سعودی با اعدام احتمالی روبرو هستند؛ اما جرم آنها چیست؟ 

این پنج نفر از جمله «اسراء الغمام»، فعال حقوق زنان متعلق به استان شرقی عربستان هستند که اکثریت جمعیت آن را شیعیان تشکیل می دهند. این افراد بیش از دو سال را در زندان سپری کردند و حالا دادستان عربستان خواهان اعدام آنهاست. وضع آنها نشانگر پوچی ادعاهای عربستان در خصوص آزادی در این کشور است.

آبزرور در ادامه نوشت: مرگ ملک عبدالله در سال 2015 و جایگزینی وی با ملک سلمان بن عبدالعزیز سبب تمجید بسیاری در غرب از رژیم جدید اصلاحات، بخصوص در ارتباط با چشم انداز محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی شد.

این هفته نامه با اشاره به اصلاحات نمادین در عربستان سعودی افزود: آری، ملک سلمان به زنان اجازه رانندگی داد تا بتوانند کارهای خود را انجام دهند؛ سینما افتتاح کرد و موسیقی را به روی صحنه برد؛ اما وی حاکم مطلق کشور ماند تا شکنجه کند، مخالفان را سر ببرد و یک سیاست خارجی وحشیانه را صادر کند که از جمله آن پیگیری یکی از وحشیانه ترین جنگ های عصر جدید در یمن است. در طول یکسال گذشته، ده ها فعال سعودی، روحانیون، روزنامه نگاران و روشنفکران زندانی شدند؛ آنهم به شیوه ای که سازمان ملل آن را الگوی نگران کننده از بازداشت های گسترده و خودسرانه سیستماتیک خوانده است.

آبزرور سپس به جنایت اخیر سعودی ها در یمن اشاره کرد و نوشت: هفته گذشته، و در پی بمباران یک اتوبوس مدرسه از سوی سعودی ها در یمن که 33 کودک در آن جان خود را از دست دادند، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس از روابط با ریاض دفاع کرد و و دو کشور را شریکی در مقابله با افراط گرایی خواند! وی همچنین گفت عربستان کمک کرد تا انفجار بمب در خیابان های انگلیس متوقف شود.

در پایان این مطلب آمده است: در واقع عربستان سعودی بیشترین مسئولیت را در خصوص افزایش تروریسم  برعهده دارد؛ چرا که از دهه هفتاد با فوران پول نفت، سعودی ها وهابیت را به سرتاسر جهان صادر کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.