سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی‌های علمی؛

معجونی فوق‌العاده مفید برای روشن کردن پوست/ آیا روی زخم‌ها باید بتادین ریخته شود؟/ این میوه را هرگز پوست نکنید/ عوارض وحشتناک «ایپوپروفن» که نمی‌دانستید

گلابی میوه‌ای که در تابستان قابل دسترس است و می‌توان به راحتی از خواص آن در این فصل بهره برد.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

عوارض استرس

استرس پدیده ای طبیعی است که به سراغ افراد بسیاری می‌آید و زندگی افراد را درگیر مشکلاتی بسیار می‌کند، باید زمانی که با استرس درگیر هستید خود را کنترل و آرامشتان را حفظ کنید؛ استرس از یک فشار و نیرویی تشکیل می‌شود که باعث ایجاد تنش در فرد می‌شود و یک عامل تنیدگی است، خوب است بدانید افزایش بیش از حد استرس در افراد دیابتی احتمال از کار افتادگی کلیه های آنها را افزایش می‌دهد، جالب است بدانید استرس در افراد دیابتی مانع از عملکرد صحیح کلیه ها شده و دفع مواد زائد بدن را با مشکل روبرو می‌کند.

هرگز روی زخمتان بتادین نریزید!

بتادین جزو دسته‌ای از مواد ضدعفونی‌کننده قوی به شمار می‌رود که  به طور گسترده‌ای برای ضدعفونی و پانسمان زخم‌ها به کار می‌رود، اما بسیاری افراد زمانی که دچار حادثه شده و بدنشان زخم می‌شود از این ماده ضدعفونی کننده استفاده می‌کنند، غافل از اینکه اگر این ماده را درست استفاده نکنند برای بدنشان عوارض دارد، خوب است بدانید بتادین برای تمیز کردن دور زخم استفاده می شود نه خود زخم، بتادین خاصیت خورندگی دارد و ترمیم زخم شما را طولانی تر می کند.

عوارض مصرف ایپوپروفن

درد حسی ناخوشایند و تجربه‌ای احساسی همراه با آسیب بافتی است که احساس آن در بدن بسیار دردناک است، بسیاری افراد برای اینکه درد در درون خود را کاهش دهند، به سراغ داروهایی می‌روند که این درد را آرام کند غافل از اینکه باید خود را درمان کنند نه اینکه درد را آرام کنند، یکی از راه‌های کاهش درد استفاده از ایپوپروفن است اما باید بدانید که این قرص فقط درد را ساکت می‌کند و ریشه درد باقی میماند، مصرف ایپوپروفن باعث کمخونی می‌شود، همچنین مصرف این قرص به  DNA  آسیب می زند، باعث سقط جنین، افزایش فشارخون، کاهش شنوایی و تضعیف شدید قلب از عوارض ایپوپروفن است.

پوست گلابی

گلابی میوه‌ای که در تابستان قابل دسترس است و می‌توان به راحتی از خواص آن در این فصل بهره برد، خوب است بدانید که پوست گلابی به دلیل اینکه در معرض نور خورشید قرار دارد، از نظر ویتامین ها غنی است، یکی از این ویتامین‌های ضروری در بدن ویتامین C  است  که مانند آنتی اکسیدان عمل می‌کند، برای تولید کلاژن، تولید سایر آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن، تولید پروتئین و التیام زخم هم  لازم است، به علاوه قسمت عمده فیبر گلابی در پوست آن است لذا نباید هنگام خوردن پوست آن را جدا کنید.

معجون انبه و موز برای زنان

نصف انبه، نصف موز تازه و رسیده، یک لیوان شیر تازه و خنک، عسل یا شکر به دلخواه، همه را در مخلوط کن بریزید، بعد از یک دقیقه میکس کردن این نوشیدنی آماده است، این معجون سرشار از فیبر، ویتامین ث، ویتامین آ و آنتی اکسیدان و آهن است که برای زیبایی پوست و کم خونی معجزه می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
خوبه آقایون بی پول از هر چی بگذرند از وای فای و اینترنت و کامنت ها نمیگذرند!!
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
میگن وقتی مسئولین درد ندارن و نکشیدن پای سفره فقرا ننشستن تا بفهمین یعنی همین از خواص میوه میگن این برای 10 تا 15 درصد جامعه بدرد میخوره ما ماهی یه بار میوه میخریم
ناشناس
۰۷:۳۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
سوار از پیاده خبر ندارد در این وانفسای گرونی ها بی پولی بد دردی است
بی نام
۲۳:۴۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
بابا بعضی از مردم توی خوزستان دارن نون قرضی می خرند
ما که نمی تونیم 1 کیلو سیب بخریم
فرید
۲۳:۳۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
انبه وگلابی کیلویی ۲۰ تومان.آدم پوستش سیاه باشه بهتر از اینه که از نداشتن و گرسنگی بمیره .مرفه این بی درد
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
خدا میدونه یک ماه بیشتره که بچه هام فقط رنگ میوه رو ندیدن اخه با در امد کارگری مگه میشه میوه خرید ؟اون هم گلابی !!!!!
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
مردم تو پول نونشون موندن بعد شما از خاصیت پوست گلابی میگی بزرگوار
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
ما امسال اصلا گلابی به چشم ندیدیم حالا شما درباره خاصیت پوستش صحبت میکنی!؟ میشه از اغنیا درخواست کرد وقتی گلابی می خرن پوستش رو بدن به فقرا بخورن!!
سعید
۰۰:۵۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
با این نظریه پزشکی اگه یک ثروتمندی دلش می سوخت وپوستش را به فقرا می داد دیگه این نظریه پزشکی نمی زاره پوستش را هم ببخشند.
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
خدا خیرت بده حرف حق....
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
انبه و گلابی کیلویی 20ت خیلی گرونه
ناشناس
۰۷:۲۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
بیاید از سر کوچه ما بخرید ارزونه!!!
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
آدرس کوچه
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
انبه کلا یک بار خوردم!!!
سی سالمه