سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابوترابی‌فرد:

ریشه مشکلات تصمیمات بدون عقل و دانش است/ فاقد برنامه درست برای اداره اقتصاد کشور بوده ایم

خطیبب موقت نماز جمعه گفت: ریشه مشکلات در اتخاد تصمیمات بدون عقل و دانش در سه دهه است که امروز نتیجه آن را می‌بینیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد  خطیبب موقت نماز جمعه تهران در مراسم بزرگداشت سالگرد شهدای هشتم شهریور که امروز دوشنبه ۵ شهریور برگزار شد، اظهار کرد: انسان‌هایی که جهت کار آن‌ها بنا بر شهوات، غرایظ و هوای نفس باشد، ثابت قدم نیستند و از نظر منطق قرآنی این شخصیت‌ها فاقد شخصیت انسانی هستند. در مقابل انسان‌هایی در مقام بالای ثبات هستند و ریشه این ثبات هم در مدیریت و ربوبیت حق است.

وی ادامه داد:  این شهدای عزیز ما مصداق همین ثبات هستند.   در شهید حجت الاسلام باهنر شوق شهادت موج می‌زد. چون قول آن‌ها ثابت بود، چنین افرادی انقلاب را پیش بردند. رهبر عالی قدر فرمودند که علم و عقل و عزم را لازم داریم. آن جایی که حق مدیریت می‌کند یعنی این شخصیت سایه حق هست و حق لاتغیر است. در منطق قرآن باطل مانند کف روی آب می‌ماند.

ابوترابی‌فرد افزود: ریشه مشکلات در اتخاد تصمیمات بدون عقل و دانش در سه دهه است که امروز نتیجه آن را شاهد هستیم. ببینید چه قدر قوانین ما ثبات دارد.

خطیبب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به مشکلات امروز کشور گفت: ما فاقد مبانی روشن و برنامه درست برای اداره اقتصاد کشور بوده ایم و امروز این مشکلات را داریم.  

ابوترابی فرد افزود: انسان کامل کلمه طیبه است، جامعه به کمال رسیده کلمه طیبه است، خانه به کمال رسیده همینطور و این‌ها همه ریشه باثبات و پایداری دارند. اولین ویژگی شجره طیبه ثبات او هست که سیلاب‌ها و طوفان‌ها او را نمی‌توانند جابجا کنند.

وی بیان کرد: انسان با ثبات انسان عاقل و کامل است و بر اصول تکیه زده است و نمی‌لرزد، ثابت است، فرو نمی‌ریزد چرا که حق فرو نمی‌ریزد. ریشه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در تصمیماتی است که ریشه عقلانی، علمی و اصولی ندارند.

ابوترابی فرد تاکید کرد: نمی‌توان کشور را بدون در نظر گرفتن اصول و علم به اقتدار رساند، نمی‌توان کشور را اداره کرد. اینکه امروز یک تصمیم بگیریم و فردا نقد و تبصره و ... اینکه روش درستی نیست.

خطیب موقت تهران افزود: اگر اشتباه کردیم و روی حرف خود ایستادیم، این غلط است، قول ثابت و محکم قولی است که تکیه گاهش عقل، دین و اصول است.

نماز جمعه موقت تهران افزود: ما قله‌هایی را در چهار دهه فتح کردیم که برخی کشور‌ها چند قرن باید تلاش کنند تا برسند به اینجا، مگر می‌توان در اوج تحریم‌ها و فشار‌ها بتوان کشور را به قدرت برتر منطقه رساند، کشوری که توان بازدارندگی بسیار بالایی دارد و این همه با تکیه بر علم و عزم بوده و بدون نیاز به کمک از بیگانگان و این‌ها همه موفقیت‌های بسیار بزرگی است که باید به خود بالید که امروز جامعه‌ای علمی هستیم.

ابوترابی فرد اظهارکرد: این کشور با ویژگی‌های ممتاز، آینده روشنی دارد، هر چند در برخی حوزه‌ها تصمیمات مبتنی بر علم اتخاذ نکرده است.   این کشور در سایه شهدا و رهبری صالح و برآمده از ایمان و دانش و قدرتی متکی به مردم مسلمان و معتقد می‌تواند با تصمیمات صحیح و قدم‌های ثابت از این برهه و مشکلات اخیر هم عبور خواهیم کرد. مگر بازی است که بخواهیم تصمیماتی را بگیریم و بعد بگوییم اشتباه شده است، شهدا تصمیمات ثابتی داشتند و محکم قدم بر می‌داشتند.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم جریان اقتدار آفرین ملت ایران که چهار دهه است راه سختی را پیموده مسیر پیش روی خود را با رهبری مقتدرانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی با عزت و اقتدار بیشتری طی کنند.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.