سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درآمد عمومی اردبیل امسال 117 میلیارد تومان بوده است

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: درآمد عمومی استان اردبیل در چهار ماهه نخست امسال 117 میلیارد تومان بوده است.

هاشم مظفری، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: درآمد عمومی استان اردبیل در چهار ماهه نخست امسال 117 میلیارد تومان بوده است که از منابع مختلف درآمدی در مقابل ارائه خدمات، فروش، درآمدهای مالیاتی و یا کارهای انحصاری دولت بوده و توسط دستگاه‌های اجرایی وصول شده است.

وی افزود: از بین درآمدهای مصوب استان، درآمد مالیاتی با 89 درصد بیشترین سهم را از درآمدهای استان به خود اختصاص داده که همانند سایر استان‌ها درآمدهای مالیاتی بعد از نفت و گاز دارای بیشترین درآمد کشور است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل  گفت: در سال گذشته سه مورد از نشست‌ها با سرمایه‌گذاران روسی، چینی و فرانسوی منجر به جذب و صدور مجوز خارجی با حجم سرمایه وارده تقریبا ۱.۸ میلیون دلار به استان شد.

مظفری تصریح کرد:  در حال حاضر پنجره واحد سرمایه‌گذاری در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل با حضور نمایندگان ثابت و تام الاختیار دستگاه‌های صادرکننده مجوز به عنوان کانون مراجعه متقاضیان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی با برگزاری جلسات منظم به صورت هفته‌ای دوبار با حضور متقاضیان به درخواست‌ها، مسائل و مشکلات آنان رسیدگی کرده و مشاوره‌های لازم نیز ارائه می‌شود که از ابتدای سال 97 پنجره واحد به صورت الکترونیکی نیز در این زمینه ارائه خدمات می‌کند.

وی بیان کرد:  از جمله این اقدامات می‌توان به پذیرش 12 مورد هیئت خارجی که از کشورهای مختلف اتریش، روس، چین، آذربایجان، ترکیه و برخی کشورهای دیکر در سال 95 طی سال 1395 پذیرش شده‌اند اشاره کرد که در نهایت با تکیه بر سعی و تلاش مجموعه، در سال گذشته سه مورد از نشست‌ها با سرمایه‌گذاران روسی، چینی و فرانسوی منجر به جذب و صدور مجوز خارجی با حجم سرمایه وارده تقریبا 1.8 میلیون دلار به استان شد.

وی گفت: با وجود تمدید قانونی دو ماهه در هزینه کرد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در قالب اسناد خزانه اسلامی، تمامی اعتبارات استانی و ملی دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان تیرماه سال جاری جذب و اسناد مرتبط به بانک ملی که بانک عامل بوده ارسال شد و اسناد مربوطه صادر و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت تا به پیمانکاران مربوطه واگذار شود.

انتهای پیام/ح

درآمد مالیاتی بیشترین سهم  از درآمدهای استان را دارد

 

برچسب ها: درآمد عمومی ، مالیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.