سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین طرح راهبری شغلی در قم اجرا می شود

طرح راهبری شغلی با هدف ایجاد اشتغال پایدار مددجویان کمیته امداد برای نخستین بار در کشور در استان اجرا می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم در حاشیه بازدید استاندار از برخی مراکز حمایتی و کاریابی کمیته امداد در قم با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای توانمندسازی خانواده های زیر پوشش گفت: در طرح راهبری شغلی مددجویان که با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود افراد زیر پوشش پس از ارزیابی های مهارتی و مشاوره های تخصصی به بانک های عامل برای اخذ تسهیلات ایجاد اشتغال معرفی می‌شوند.

وی از اقدامات انجام شده برای ایجاد اشتغال پایدار دو هزار روستایی در استان خبر داد و بیان کرد: در یک ماه گذشته هفتصد نفر از این افراد شناسایی شدند که بخشی از آنها از هفته آینده برای دریافت تسهیلات به منظور ایجاد مشاغل روستایی به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

میرشکار با بیان اینکه امسال نوزده میلیارد و چهارصد میلیون تومان وام خود اشتغالی برای مددجویان کمیته امداد پیش‌بینی شده است عنوان کرد: با طرح راهبری شغلی به دنبال ایجاد اشتغال برای یک هزار و پانصد نفر از افراد زیر پوشش این اداره کل تا پایان امسال هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: در بسته های حمایتی این اداره کل برای ایجاد اشتغال پایدار مددجویان به هر یک از شرکت های مختلف به ازای هر پنج نفر صد میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌شود و کمیته امداد تا دو سال حق بیمه این افراد را هم پرداخت میکند.

وی افزود: در ادامه این طرح تا پایان سال پانصد نفر هم به شرکتهای مختلف جهت اشتغال معرفی می شوند.

میرشکار ادامه داد: در حال حاضر حدود سی و پنج هزار نفر در قالب بیست هزار و پانصد خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان هستند که ده هزار نفر آنها شرایط مناسب برای اشتغال دارد.

آقای صادقی استاندار قم هم در حاشیه این بازدید با مثبت ارزیابی کردن ارائه خدمات حمایتی و مددکاری و ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد ابراز کرد: با برون‌سپاری بخشی از خدمات در این حوزه‌ها شاهد کیفیت بخشی فعالیت و کاهش هزینه ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها نقش مهمی در رونق تولید و ایجاد اشتغال دارند تصریح کرد: تاکنون همکاری بانک ها در زمینه ارائه تسهیلات بانک خوب بوده اما انتظارات در این زمینه بیشتر است و روسای بانک ها باید با سرعت و برنامه ریزی بیشتری در خصوص ارائه تحصیلات مرتبط با حوزه اشتغال فعالیت کنند.

انتهای پیام/ح

اجرای نخستین طرح راهبری شغلی در قم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.