سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصالحه 400 هزار پرونده در مراکز مشاوره و مددکاری پلیس

رئیس اداره امور مراکز مشاوره اداره کل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا از مصالحه 400هزار پرونده در مراکز مشاوره و مددکاری پلیس در طول سال خبر داد.

رجبعلی پاکزاد ، رئیس اداره امور مراکز مشاوره اداره کل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  در جمع مشاورین و مددکاران مرکز مشاوره آرامش پلیس کرمان گفت: راه اندازی مراکز مشاوره نیروی انتظامی سابقه 16ساله دارد و تاکنون 640 دایره مشاوره و مددکاری در کلانتری های سطح کشور با راه اندازی کاهش آسیب های اجتماعی و مصالحه راه اندازی شده است.

وی افزود : براساس تدابیر فرمانده انتظامی کشور برنامه بلند مدت این است که تا سال 1398تمام کلانتری ها و پاسگاهها دایره مشاوره و مددکاری داشته باشند.

سرهنگ پاکزاد نقش مشاوره و مددکاری را به عنوان حرفه ای یاورانه در پیشگیری از کاهش آسیب های خانوادگی، نزاع ها و طلاق موثر دانست و افزود: مشاوره می تواند در کاهش آسیب ها موثر واقع شود که در این راستا تلاش شده در برنامه ششم توسعه و اسناد بالا دستی توجه ویژه ای به جایگاه مشاوره و مشاوران شود.

رئیس اداره امور مراکز مشاوره اداره کل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا گفت: اقدامات اولیه در این رابطه انجام شده و در حال جذب و آموزش ۱۲۰ مشاور و مددکار در فاز اول برای تقویت نیروی انسانی متخصص در این حوزه هستیم و در تلاش هستیم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد و بین دانش آموختگان رشته های مرتبط با حوزه مشاوره، روان شناسی، مددکاری اجتماعی دارای سوابق همکاری با مراکز مشاوره در معاونت اجتماعی و مراکز مددکاری، این نفرات جذب و به کارگیری شوند.

وی با اشاره به اینكه كار مشاوره كاری ظریف و حساس است گفت : مشاور باید به مراجعه كننده نوید دهد كه وقتی پنهانی ترین مسأله خود را با وی در میان می گذارد، این اطلاعات محفوظ بماند.

وی گفت: 70درصد پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره و کلانتری ها به مصالحه می انجامد و این مصالحه ها به دلیل کارشناسان حرفه ای و متخصص مشاوره و روانشناسی پایدار می ماند.

سرهنگ پاکزاد تصریح کرد: مصالحه پرونده ها در دوایر مشاوره و کلانتری ها باعث کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری و مراجع قضایی شده است .

وی گفت : اقدامات بسیار مناسب مراكز مشاوره و مددكاری به صورت رایگان باعث شده است تا خانواده ها بدون هیچگونه دغدغه ای مشكلات خود را با كارشناسان مطرح کنند.

پاکزاد در ادامه با اشاره به برخی از آسیب های اجتماعی در کرمان افزود: کرمان یکی از مراکز خوب است که توانسته به صورت رایگان اقدامات موثری در راستای کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه اختلافات خانوادگی و حل بحران های فردی توسط مشاوران این مرکز انجام دهد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.