سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازگاری پیام‌های اندرویدی با گوگل اسیستنت

گوگل اسیستنت (Google Assistant) با پیام‌های اندرویدی سازگار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در طی هفته‌های اخیر گوگل تلاش کرده است تا ویژگی‌های تازه‌ای را به برخی از برنامه‌های خود اضافه کند. گفتنی است؛ گوگل درحال همگام سازی و تطبیق بیشتر برنامه گوگل اسیستنت (Google Assistant)  و بخش پیام‌های اندروید است.

همگام سازی در فاز اول به سر می‌برد و به نظر می‌رسد پس از پشت‌سر گذاشته شدن مرحله آزمایشی، بر تعداد و میزان خدمات در دسترس  کاربران افزوده شود.

در حال حاضر خدمات به طور آزمایشی در دسترس برخی توسعه دهندگان گوگل قرار گرفته  است؛ به عنوان مثال وقتی در بخش پیام های گوگل کاربران در مورد وضعیت آب و هوا بحث کنند، گوگل اسیستنت اطلاعاتی در مورد وضعیت آب و هوای منطقه اطراف ارائه می‌دهد و اگر در مورد برنامه‌های صرف شام صحبت شود، گوگل اسیستنت از طریق بخش پیامک‌های اندروید فهرستی از رستوران های نزدیک را به کاربران پیشنهاد می دهد.

این خدمات هنوز به شکل صوتی در دسترس نیست و قابلیت تعامل صوتی در این بخش فعال نشده است، اما انتظار می‌رود در آینده بتوان با صدور فرامین صوتی در بخش پیام‌های اندروید، پلتفرم  به خدمات و اطلاعات دسترسی پیدا کرد.

گوگل به تازگی در جریان کنفرانس Google IO 2018، توانایی‌های جدید دستیار صوتی خود را معرفی کرد. یکی از قابلیت‌های جدید گوگل اسیستنت (Google Assistant) امکان برقراری تماس تلفنی با اشخاص حقیقی در کسب و کار‌های مختلف برای رزرو کردن زمان خاصی است. این قابلیت به لطف فناوری جدید گوگل با نام Google Duplex ممکن شده است که به زودی و به صورت آزمایشی عرضه خواهد شد.

گوگل در نمایش ویژگی این فناوری نمایشی از تماس تلفنی دستیار صوتی خود با یک آرایشگاه برای تعیین وقت را به نمایش گذاشت که کاربران زیادی را متحیر کرد.

در وهله‌ اول کاربر زمان مورد نظر خود را به دستیار صوتی اعلام می‌کند و در ادامه گوگل اسیستنت (Google Assistant) با جست و جو و یافتن آرایشگاه‌های نزدیک، اقدام به تماس با آنها و رزرو جلسه‌ زمانی می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.