سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان مطرح شد؛

۳۷۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد/ بودجه سه میلیاردی جشنواره‌ای برای کودکان/ نمایش ۴۵ فیلم از سینمای جهان

نشست خبری سی و یکمین دوره جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان با توضیحاتی درباره بودجه و روند برگزاری این رویداد فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست رسانه‌ای سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان، صبح امروز دوشنبه پنجم شهریور در باغ موزه سینمای ایران برگزار شد.

در این نشست رسانه‌ای ابتدا آنونسی از جشنواره فیلم کودک و نوجوان پخش شد و سپس علیرضا رضاداد دبیر جشنواره کودک و نوجوان و سید احد میکائیل زاده معاون ارتباطات و اطلاع رسانی جشنواره توضیحاتی را ارائه کردند.

رضاداد در ابتدا گفت: دیشب آمار فروش فیلم‌ها را دیدم. نزدیک به ۴۰ درصد افزایش مخاطب داشتیم. سه تا از فیلم‌های پر فروش، غیر کمدی و ارزشی است. یکی از پنج فیلم پرفروش فیلشاه است که یک کار کودک است. خدا را شکر که این اتفاق بسیار خوب به همت مردم افتاده است.

وی درباره جشنواره این دوره و انتخاب اصفهان به عنوان میزبان دائمی بیان کرد: از سال گذشته توافق نامه‌ای پنج ساله امضا شد و با در نظر گرفتن شرایط به این نتیجه رسیدیم که آن را تمدید کنیم. یکی از دل نگرانی‌های ما جابجایی شهر میزبان جشنواره است. به این ترتیب با کمک سازمان سینمایی، بنیاد فارابی و شهرداری اصفهان به سمتی رفته ایم که جشنواره در اصفهان به شکل دائمی برگزار شود.

دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان با اشاره به توجه به انقلاب اسلامی در این جشنواره ادامه داد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار است، کارنامه‌ای از مجموعه فعالیت‌ها در حوزه فیلم کودک و نوجوان ارائه کنیم. جمع آرزوهایمان الگو‌هایی برایمان ایجاد کرد و تلاش کردیم با وجود مشکلات جامعه با شعار اینکه کودکان و نوجوانان سرمایه سینما هستند، جشنواره‌ای شاد و پر نشاط همراه با مسئولیت اجتماعی داشته باشیم.

رضاداد از ستاد اجرایی و اعضای دبیرخانه این جشنواره تشکر و اعلام کرد که این دبیرخانه در طول سال فعالیتش را انجام می‌دهد. وی همچنین خاطرنشان کرد: شش ماه قبل از برگزاری جشنواره نیرو‌های جدید دعوت به کار می‌شوند و هر چه به برگزاری فستیوال نزدیک می‌شویم، بر نیرو‌ها افزوده می‌شود.

رضاداد درباره جزئیات برگزاری جشنواره گفت: ما سه قسمت رقابتی در بخش داخلی داشتیم. امسال بیش از ۳۷۸ اثر ارائه شده است که بیشتر در حوزه فیلم کوتاه داستانی است. از این تعداد سرانجام ۴۱ اثر در چهار گروه انتخاب شد.

وی افزود: از ۷۰ کشور تقاضای شرکت داشتیم که ۴۵ فیلم در نهایت انتخاب شدند. نمایش فیلم سینماگران اصفهان به شکل غیررقابتی است. یک اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی تصویب شد که طی آن پروژه حمایت از تولیدکنندگان آثار آغاز شد و مجموعه آثاری در این جشنواره ارائه می‌شود. سه میلیارد تومان هم بودجه کامل جشنواره است که نسبت به دوره گذشته تغییری نکرده است.

رضاداد در ادامه برخی از هیئت داوران را معرفی کرد و گفت: حسن آقا کریم، فرزاد اژدری، سید محمدرضا خردمندان، مرضیه برومند، سروش صحت، پوران درخشنده، نوری اسکویی، بهروز مفید، فریال بهزاد از جمله هیئت داوران این دوره از جشنواره هستند که برخی از این اعضا در دوره گذشته مقام کسب کردند.

دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان درباره جوایز این دوره جشنواره و تغییرات آن عنوان کرد: در مقررات امسال ما جوایزی را حذف و یک جایزه زاون قوکاسیان را به جشنواره اضافه کردیم. او زحمات فراوانی کشید که جشنواره در اصفهان بماند. سه کارگاه هم در حوزه اهمیت جلوه‌های بصری و کودک آزاری برگزار می‌شود و پنج کارگاه از بخش بین الملل است. همچنین یک پردیس سینمایی به جشنواره اضافه شد و تعداد سالن‌ها نسبت به پارسال از ۵ به ۸ سالن رسید.

وی درباره فیلم دیدن بچه ها با خانواده ها اظهار کرد: در سال‌های قبل از طریق آموزش و پرورش بچه‌ها به سینما می‌آمدند، اما امسال بچه ها با خانواده‌ها فیلم‌ها را انتخاب می‌کنند و به سینما می‌آیند. تابستان فرصت خوبی برای دیدن فیلم با بچه‌هاست. ما پارسال ۱۰۰ سانس فوق العاده داشتیم و به همین دلیل سالن‌ها افزایش پیدا کرده است.

رضاداد در پایان گفت: سه کتاب امسال همزمان با جشنواره چاپ می‌شود. یک کتاب سی و یکمین جشنواره است که دوره‌های قبل این جشنواره را هم بررسی کرده است.

گفتنی است؛ جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان ۸ تا ۱۴ شهریور ماه در اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.