سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علیرضا فغانی در دلیجان؛

رویکرد علمی به داوری فوتبال در کشور آغاز شده

داور بین المللی فوتبال کشور در سفر دلیجان گفت: رویکرد علمی به داوری فوتبال در کشور آغاز شده است.

علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال کشور در حاشیه کلاس توجیهی داوران استان مرکزی در شهرستان دلیجان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک گفت: خو شبختانه رویکرد علمی به داوری فوتبال در جامعه آغاز شده و دانشگاه‌ها دارند کم کم روی می‌آورند به اینکه داوری را در بحث آکادمیک و علمی جلو ببرند.

فغانی افزود: خوشبختانه دانشگاه علمی کاربردی آموزش داوری فوتبال را آغاز کرده واین دانشگاه از مهرماه برای رشته داوری در مقطع کارشناسی ثبت نام می‌کند.

وی اضافه کرد: داوران فوتبال را تشویق می‌کنیم تا در کلاس‌هایی که فدراسیون برگزار می‌کند شرکت کنندو  داوری را ادامه بدهند تا در این زمینه پیشرفت کنند.

در سطح استان مرکزی استعداد‌های خوبی برای داوری هست

داور بین المللی فوتبال کشور با اشاره به داوری دراستان مرکزی ادامه داد: جالب نیست که در سطح استان مرکزی داوری در سطح لیگ برتر نداشته باشیم و علی رغم اینکه  تیم فوتبال نیاز به هزینه دارد، اما داوری اینگونه نیست و من داور‌هایی را در سطح این استان می‌شناسم که اگرکمی حمایت شوندمی توانند در لیگ برتر قضاوت کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان استان مرکزی باید دست به دست هم بدهند وجوان‌ها را کمک کنند و با استفاده از پتانسیل‌های خوبی که در سطح استان و شهرستان‌ها هست استعداد یابی کرده و با مشورت وهمدلی این جوان‌ها را به سمت پیشرفت در لیگ برتر و بعد در سطح بین المللی سوق بدهند.

کلاس توجیهی داوران استان مرکزی با تدریس علیرضا فغانی داور ممتاز و بین المللی با همراهی محمدرضا منصوری  داور برجسته کشور در درسالن سوم خرداد دلیجان برگزارشد.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: فوتبال ، فوتسال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.