سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم عنوان کرد؛

طرح پایش سلامت برای ۴۰۰۰ نفر از خانواده شهدا و جانبازان در قم اجرا شد

سردار هاشمی گفت:طرح پایش سلامت برای بیش از ۴۰۰۰ نفر از خانواده شهدا و جانبازان و پوشش بیمه‌ای و قرار داد با مراکز کلینیکی و پاراکلینیکیا جرا شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سردارسیدجواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت و ارایه عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان روز یکشنبه برگزار شد،‌گفت: شهدا همه اسوه و الگوی جامعه اسلامی برای همه اقشار ملت هستند، ملتی آزاده که برای حفظ اسلام ،‌عزت و استقلال خویش خونهای زیادی را تقدیم کرد و نسلها باید پاسدار این خونهای پاک شهدا باشد.

سردار هاشمی بیان کرد: 72 گلزار شهید نماد ایثار و مقاومت و ایستادگی و افتخار آفرینی ملتی آزاده است. امروز برای حفظ یاد و نام شهدا و انتقال پیام شهدا به نسلهای امروز و حتی به زائران دیگر کشورها که در استان قم حضور دارند وصایا شهدا در 493 بنر به همراه تصاویر شهدا در سطح شهر نصب و در 102 بنر این وصایا به زبانهای انگلیسی،‌عربی،‌ اردو‌ و فارسی ترجمه شده است.

وی عنوان کرد: حفظ دستاورد شهدا با حرکت در مسیر شهدا میسر می شود، امروز استکبار بیش از گذشته با همه توان در عرصه حاضر شده است، دشمن وقتی از جنگ تحمیلی نا امید شد، تلاش کرد تا در جبهه های دیگر علیه نظام اسلامی بپا خیزد و امروز جبهه ما جبهه اقتصادی است و با همان روحیه ولایت مداری و حفظ اتحاد این برهه را نیز به سلامت پشت سر می گذاریم.

وی با اشاره به تقدیم 6هزار شهید،‌ 11هزار جانباز و 598 آزاده در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: در راه دفاع از حرم و حریم اهل بیت (ع) از استان قم حدود 425 شهید تقدیم شده است .

وی ابراز کرد: حفظ فرهنگ ایثار و شهادت از طریق تکریم و تجلیل از مقام شامخ خانواده معظم شهدا از دیگر رسالتهای بنیاد شهید وامور ایثارگران است که در این راستا امسال تا کنون با 3458 خانواده شهید و ایثارگر دیدار صورت گرفته است که از این تعداد 503 دیدار با حضور مدیر کل بنیاد استان انجام شده است.

سردار هاشمی تعداد ملاقات های مدیرکل با خانواده معظم شهدا و ایثارگران را در پنج ماهه اول سال 287 مورد ذکر کرد که در مناطق یک و دو بنیاد و اداره کل انجام شده است.

وی با اشاره به انجام طرح پایش سلامت برای بیش از 4000 نفر از خانواده شهدا و جانبازان و پوشش بیمه ای و قرار داد با مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی اضافه کرد: امسال تعداد 450 نفر در کمیسیون مشورتی ،‌400 نفر در کمیسیون پزشکی و 300نفر در کمیسیون حق پرستاری شرکت کردند.

وی از دیگر فعالیت های بنیاد را تلاش برای حضور ایثارگران به ویژه جانبازان در عرصه ورزشهای همگانی و قهرمانی دانست و افزود: سالانه 980 نفر از جانبازان در قالب هیات های ورزشی مشغول فعالیت ورزشی در رشته های مختلف هستند و موفقیت های بسیاری در میادین ورزشی نیز کسب شده اند، از آن جمله مقام اول در مسابقات جهانی والیبال نشسته در سالجاری است.

وی به پروژه ساخت مرکز اعصاب و روان اشاره کرد و افزود: این پروژه با تلاش های صورت گرفته به 14 هزار متر مربع توسعه یافته است که البته ساخت و ساز آن نیازمند تامین مالی می باشد،‌ پروژه 405 واحدی ایثارگران نیز در سال اقتصاد مقاومتی با کمترین هزینه و در قالبی استاندارد و مناسبت تحویل خانواده ها شد.

سردار هاشمی به اشتغال 300نفر از جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالجاری اشاره کرد وگفت: بخشی از این متقاضیان از سهمیه دستگاههای دولتی و بخشی نیز از طریق طرح های ارتقای مشاغل روستایی و دریافت وام های اشتغالزایی استفاده کرده اند.

سردار هاشمی تصریح کرد: در حوزه نخبگان امروز مفتخر به خدمت رسانی به 433 نخبه شاهد و ایثارگر هستیم و سال گذشته از 173 اثر تجلیل صورت گرفت و امسال این تعداد تا کنون 50 اثر بوده است. هم اکنون 3809 دانشجو و طلبه و 1059 دانش آموز در قم مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن سهمیه 1248 نفری برای ارایه وام مسکن در سال گذشته ارایه شدکه از این تعداد 881 نفر جذب و توانستند وام مسکن را دریافت کنند.

انتها ی پیام/ح

تکریم و تجلیل از خانواده معظم شهدا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.