سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ حتی با مُرده مک‌کین هم مشکل دارد

بنابر اعلام روزنامه واشنگتن پست، رئیس‌جمهور آمریکا مانع از صدور بیانیه کاخ‌سفید درخصوص مرگ «جان مک‌کین» شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مانع از صدور بیانیه کارکنان کاخ سفید به منظور تحسین جان مک کین، سناتور جمهوریخواه ایالت آریزونا که روز گذشته درگذشت و تقدیر از خدمات نظامی او شد. واشنگتن پست همچنین تاکید کرد این بیانیه در نهایت توسط سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، جان کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید و دیگر دستیاران مورد ویرایش قرار گرفت.

همچنین رئیس جمهور آمریکا از صدور بیانیه‌ رسمی درخصوص مرگ سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا امتناع و اعلام کرد ترجیح می‌دهد از طریق صفحه توئیتر پیام تسلیت خود را منتشر کند. در پیام تسلیت رئیس جمهور آمریکا آمده است: عمیق‌ترین همدردی و احترام خود را به خانواده سناتور مک‌کین ابراز می‌کنم. دل‌ها و دعاهای ما با تو است!

برخی سیاستمداران آمریکا پیام تسلیت رئیس جمهور آمریکا درباره مرگ سناتور مک کین را مورد انتقاد قرار دادند. 

ترامپ و مک‌کین در موضوعات بسیاری باهم اختلاف نظر داشتند. مک‌کین اغلب سیاست خارجی رئیس جمهور فعلی آمریکا را مورد انتقاد قرار می‌داد  و ترامپ نیز از سناتور ایالت آریزونا برای مخالفت با لغو قانون مراقبت درمانی مقرون به صرفه انتقاد می‌کرد. در سال 2015 ترامپ درباره مک کین گفت او یک قهرمان جنگی بوده زیرا اسیر شده است. سناتور مک کین در زمان جنگ ویتنام اسیر و به مدت شش سال مورد شکنجه قرار گرفت. پس از آن ترامپ در پاسخ به انتقادات گسترده گفته بود از کسانی خوشش می‌آید که اسیر نشده‌اند.

جان مک کین بامداد یکشنبه پس از یک سال مبارزه با بیماری تومور مغزی در سن 81 سالگی درگذشت. در مراسم خاکسپاری مک کین، باراک اوباما و جرج دبلیو بوش، روسای جمهور پیشین آمریکا حضور خواهند داشت. بنابر نوشته روزنامه نیویورک تایمز از ترامپ به طور ویژه خواسته شده تا در مراسم خاکسپاری مک کین شرکت نکند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.