سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خود مراقبتی و رفع معضل فرهنگ ضعیف رانندگی در کرمانشاه 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: یکی از ضرورت های امروز، همگانی شدن آموزش در زمینه فرهنگ سازی ترافیکی است.

فضل الله شیری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   اظهار داشت: معضل فرهنگی که کرمانشاه در بحث ترافیکی با آن دسته و پنجه نرم میکند رفتارهای ضد اجتماعی و دیگر تخلفاتی است که برخی رانندگان انجام میدهند ؛ گاها" موارد تخلف را دور می زنند و ان را نوعی زرنگی می دانند.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه  لازمه کاهش آمار تصادفات را التزام همه شهروندان به قانون دانست و گفت: امروزه فرهنگ رانندگی یکی از مهارت های ضروری زندگی اجتماعی است که نه تنها رانندگان بلکه عابران، سرنشین های وسایل نقلیه، متصدیان راهنمایی و رانندگی و حمل و نقل هر یک در نقش و جایگاه خود وظایفی را برعهده دارند.

سرهنگ شیری با تاکید بر رعایت تمامی نکات و توصیه های کارشناسان حوزه راهنمایی و رانندگی گفت: شهروندان در داخل شهرها علاوه بر ایمنی در رانندگی ،نیازمند رعایت قوانین انضباطی هست تا مشکلات ترافیکی، شلوغی و بی نظمی های شهری بوجود نیاید.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی در زمینه رعایت صحیح قوانین راهنمایی و رانندگی باید در تمام حوزه ها و سازمانها به عنوان یک وظیفه ملموس باشد اظهار داشت : پلیس به تنهایی قادر به این رسالت مهم نیست و در حال حاضر پلیس در فضای مجازی و از طریق کلاسهای آموزشی در سطح مدارس ، دانشگاهها ، ادارات و... به آگاه سازی شهروندان اقدام میکند .

سرهنگ شیری با اشاره به پیاده کردن طرح عابر یار در استان کرمانشاه گفت: در این طرح عابر پیاده به محض دیدن چراغ قرمز پشت چراغ توقف میکند که این ملزم این است که طراحی گذرگاه عابر پیاده استاندارد باشد .

وی با بیان اینکه در بزرگ شهر کرمانشاه  انتظار داریم قبل از هر چیزی زیر ساخت ها فراهم شود خاطرنشان کرد: نصب تجهیزات هوشمند باعث میشود راننده به گذرگاه عابر پیاده تعرض نکند در حالیکه الان راننده با آرامش کامل دچار تخلفات می شود مضاف بر اینکه نیروی انسانی محدود جهت جلوگیری از اینگونه تخلفات داریم.

 انتهای پیام/ز

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.