سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم:

همکاری پژوهشگران ایرانی در ساخت هواپیما‌های نظامی افتخار است

غلامی گفت: افتخار است که محققان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهشی کشور در ساخت هواپیما‌های نظامی و سایر بخش‌های دفاعی کشور همکاری داشته و بخشی از این امور را برعهده گرفته اند.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با سومین روز از هفته دولت،  منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از نمایشگاه آخرین دستاوردها و توانمندی های پژوهشی و دفاعی سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بازدید کرد.

غلامی با تحسین کارهای انجام شده توسط پژوهشگران داخلی در ساخت هواپیماهای نظامی اظهار کرد: این همت و تلاش محققان و پژوهشگران داخلی و بومی نشان دهنده این است که هر زمان مسائل و مشکلات کشور به درستی احصا شوند و انجام آن به محققان داخلی و به خصوص پژوهشگران دانشگاهی واگذار شود، این موارد به بهترین نحو ممکن انجام شده و راه حل های مناسبی برای آنها در نظر گرفته می شود.

وزیر علوم با بیان اینکه در این نمایشگاه شاهد دقت فراوان متخصصان ایرانی در انجام امور و ساخت قطعات مورد نظر هستیم که این اندازه از حساسیت در کار با استانداردهای جهانی و بین المللی برابری می کند، گفت: این نحوه کار کردن نشان دهنده دقت فوق العاده در انجام امور و استفاده از دانش و فناوری های جدید توسط محققان دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه باعث افتخار است که محققان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهشی کشور در ساخت هواپیماهای نظامی و سایر بخش های دفاعی کشور همکاری داشته و بخشی از این امور را برعهده گرفته اند، گفت: این مساله نشان دهنده قدرت بالای محققان دانشگاهی است و امیدوارم همه صنایع کشور که احتیاج به ساخت قطعات و موارد این چنینی دارند و تاکنون این قطعات را از خارج  از کشور تهیه می کردند، به محققان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی داخل کشور مراجعه کنند تا در مدتی کوتاه این قطعات با کیفیتی برتر توسط فناوران و محققان داخلی ساخته شده و در اختیار آنان قرار گیرد.

در این بازدید مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران و معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر وزیر علوم را همراهی می کردند.

انتهای پیام/

اظهارات غلامی در نمایشگاه آخرین دستاوردها و توانمندی های  وزارت دفاع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.