سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اصفهان:

برای وابسته نبودن باید بهای سنگینی پرداخت کنیم

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه جنگ امروز در جبهه اقتصادی است، گفت: ما باید بدانیم برای وابسته نبودن و آزادی باید بهای سنگینی پرداخت کنیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در نشست خبری پیش از ظهر امروز که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با اشاره به گذشت 4دهه از انقلاب  اسلامی اظهار داشت: در این سال ها به اندازه 400 دهه تجربه کسب کردیم.

وی تصرح کرد: مردم بعد از هشت سال دفاع مقدس و با وجود تحریم ها در سال های مختلف هیچ گاه سر سپرده آمریکا نبودند و باعث اتحاد بیشتر مردم با یکدیگر شد.

تحریم های اقتصادی تا پایان سال جاری ادامه دارد

این مقام ارشد استانی با اشاره به شرایط بد اقتصادی امروز، از ادامه این روند تا پایان سال جاری خبر داد.

مهرعلیزاده همچنین با اشاره به تحولات اقتصادی سال جاری، گفت: دشمنان از این شرایط استفاده کرده تا باعث تشدید و نگرانی بیشتر مردم شدند.

وی ابراز تاسف کرد: در ماههای اخیر عده ای از سوی عربستان اجیر شده اند تا با خرید گونی های سکه که نیازی به آن هم ندارند، به کشور و نظام ضربه بزنند. در چنین شرایطی، اگر مردم متحد باشند و یکپارچگی خود را حفظ کنند،  کسی نمی تواند به تجزیه ایران و ضربه به کشور فکر کند.

وی با اشاره به اینکه در طی این سال ها، با جنگ های مختلفی روبرو بودیم ، گفت : جنگ امروز در جبهه اقتصادی است چرا که ما باید بدانیم برای وابسته نبودن و آزادی باید بهای سنگینی پرداخت کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اگر کشوری بخواهد تکروی کند، یا باید ظالم باشد یا مظلوم، افزود : اگر آن کشور ظالم باشد مثل آمریکا می‌شود و بدون هیچگونه منطقی تنها بر اساس تصمیم و منافع شخصی از توافقی چند جانبه مثل برجام خارج می شود.

مهرعلیزاده همچنین با اشاره به شرایط روز جامعه اذعان داشت : وضعیت اقتصادی کشور به همه فشار می آورد ، ما به این مشکلات آگاه هستیم و تمام سعی و تلاش خود را انجام می دهیم که این فشارها به حداقل برسد.

وی خطاب بعه خبرنگاران افزود: از اصحاب رسانه انتظار دارم این مسایل را برای جامعه با زبان خود بازگو کنند تا جامعه از آنها آگاه شود.

استاندار اصفهان در ادامه به توضیح خبر منتشر شده در خصوص خرید «قشم ایر» به ارایه توضیح پرداخت و تاکید کرد: ضمن اینکه در مباحث تجاری باید برخی رفتارها را رعایت کنیم، فرودگاه از لحاظ فنی، باید ظرفیت ده یا پانزده هواپیما را داشته باشد.

مهرعلیزاده در ادامه از توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان خبر داد و افزود: این امر با خرید زمین مورد نیاز خیلی سریع انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بخشی از سندهای این زمین نیز آماده شده است و می توان گفت نگرانی از لحاظ ظرفیت وجود ندارد؛ حال باید امکاناتی پیش آورد که آغاز پروازها از صبح از اصفهان برای مقاصد مختلف شروع شود.

این مقام ارشد استانی با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در امر گردشگری، گفت: انتقال مسافر از اصفهان به خارج از کشور نیز باید توسط بخش خصوصی انجام شود که این موضوع هیچ ارتباطی با  سرمایه گذاری در دیگر بخش ها ، به ویژه بخش آب ندارد.

مبارزان امروز جامعه اصناف، کسبه و سرمایه گذاران هستند

مهرعلیزاده در توضیح تفاوت جنگ تحمیلی با شرایط امروز ادامه داد : ابزار جنگ تحمیلی توپ و تانک و نیروهای جنگنده بود ، اما حال مبارزان باید با پشتیبانی مالی و قوانین مورد نیاز و ... از مردم ، تجار و تولید کنندگان حمایت کنند چراکه مبارزان امروز جامعه اصناف، کسبه و سرمایه گذاران هستند که خود نیز باید حمایت شوند و دولت نیز باید از آنها حمایت کند.

وی همچنین در خصوص حمایت‌های دولت از برنامه های در دست اقدام به افتتاح ۱۵۵ طرح استانی، ۱۱۱ طرح شهرداری و بیش از ۸۰۰ طرح به ارزش ۱۸۸۳۹ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: بخش عمده این فعالیت ها توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده که در آینده نزدیک افتتاح می شود.

استاندار اصفهان همچنین در خصوص بروکراسی اداری توضیح داد: طبق قوانین موجود، طولانی شدن روند اخذ مجوز توسط سرمایه گذار باعث سرمایه گریزی می شود.

مهر علیزاده همچنین در ادامه افزود: برنامه من در خصوص حل این مشکل تدارک سالنی است تا همه مسئولان مربوط به بخش سرمایه گذاری و ارائه مجوز آنجا بشینند و سرمایه گذار بتواند با مراجعه همزمان به همه آنها کار خود را با سرعت انجام دهد، اما این امر عملی نبود.

وی در ادامه از در نظر گرفتن یک سایت در فضای مجازی با هدف تسهیل در امر سرمایه گذاری و گرفتن مجوز خبر داد و گفت : متقاضیان با ورود به این سامانه ، می توانند بر اساس توانمندی مجوز امضا و مهر شده در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنند.

ایجاد پویش «فرزندت کجاست»، باعث فاصله بین مردم و دولت می شود

مهرعلیزاده در خصوص پویش «فرزندت کجاست» ادامه داد : شفاف سازی بسیار خوب است و باید همه چیز مثل شیشه باشد، آنچه دیده می شود افرادی در فضای مجازی با دانستن اینکه سرمایه اصلی کشور ما مردم هستند ، سعی در ایجاد فاصله بین مردم و دولت و درنتیجه ایجاد و بی اعتمادی در جامعه دارند.

وی افزود : من نه عضو علمی بوده‌ام و نه رییس دانشگاه ، بنابراین فرزندانم بر اساس توانمندی خودشان پیشرفت کرده اند و  فارغ التحصیل دانشگاه های معتبر کشور از جمله دانشگاه الزهرا و دانشگاه شریف هستند و هم اکنون یک زندگی عادی دارند و با دیدن مشغله پدرشان حاضر نیستند مسئولیتی در دستگاه ها داشته باشند.

اولویت سرمایه گذاران ایرانی در سرمایه گذاری در طرح هایی مانند فرودگاه

استاندار اصفهان در خصوص سرمایه گذاری در طرح هایی مانند فرودگاه و استفاده از نیروهای خارجی گفت : از نظر ما سرمایه گذار ایرانی در اولویت است ، اما به دلیل نیاز به ورود بعضی اقلام از خارج ، سرمایه گذار خارجی بهتر این کار را انجام می دهد.

مهرعلیزاده ادامه داد: انتظار من از سرمایه گذاران داخلی ، این است که شرکای خارجی خود را ترغیب به مشارکت و با هم سرمایه گذاری کنند.

استاندار اصفهان در خصوص کشف کالاهای احتکار شده  در شرایط اقتصادی امروز گفت: از چند ماه گذشته پیش بینی لازم را در این زمینه انجام داده بودیم و کالاهای کشف شده به مرور و بعد از گذراندن مراحل قضایی به بازار تزریق می شود.

با اجرای طرح تصفیه مجدد آب 20 درصد از نیاز آب تامین می شود

استاندار در خصوص طرح های تصفیه آب و ورود مجدد آن به چرخه مصرف افزود : در حال حاضر در شش نقطه اطراف اصفهان این طرح در حال اجراست و تا حدود بیست درصد آب مورد نیاز تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح های کشاورزی و دامپروری در دست انجام است ، گفت: در این طرح ها ، حدود ۶۳ هزار نفر در آنها مشغول به کار خواهند شد و با تشویق کشاورزان به سمت کشت گلخانه ای می توانند صادرات نیز داشته باشند.

وضعیت آب استان اصفهان در 47سال گذشته ، با شرایط بسیار بدی روبرو بود به طوری که میزان آب پشت سدها به 380 میلیون متر مکعب رسید که حکایت از کاهش آب تا یک سوم داشت ولی مردم و مسئولین با مدیریت توانستند این بحران را تا به امروز پشت سر بگذارند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: استانداری ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.