سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضرتی در موافقت با استیضاح کرباسیان:

ما بدبخت سوء تدبیرها هستیم نه تحریم‌ها/ وزیر اقتصاد دم دست بود وگرنه باید روحانی و جهانگیری را استیضاح می‌کردیم

نماینده مردم تهران گفت: ما بدبخت سوء تدبیرها هستیم چرا که هنوز تحریم‌ها تأثیرات خود را بر وضعیت اقتصادی کشور نگذاشته است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز (یکشنبه 4 شهریور) در موافقت با استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و امور دارایی، اظهار کرد: کرباسیان یکی از دوستان قدیمی بنده است و استیضاح کردن یک رفیق بسیار سخت است اما بنده این استیضاح را امضا کردم.

وی ادامه داد: باید به قدرت لابی قوی کرباسیان تبریک بگوییم و حتی به دلیل این قدرت بهتر است وزیر امور خارجه شود، این روزها حدود 100 نفر از دوستان بنده به من مراجعه کردند تا امضای خود را پس بگیرم اما پاسخ منفی دادم.

حضرتی با بیان اینکه با این وضعیت اقتصادی دهک‌های پایین جامعه نابود شدند و وسعشان کم شده است، تصریح کرد: بنده به دلیل آنکه مشکلات مردم را حفظ کنم همواره ملاقات‌های مردمی‌‌ام دایر است و اخیرا 250 نفر ملاقات شونده داشتم که همگی نالان و گریان و در بن‌بست به علت مشکلات مالی قرار داشتند.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه تورم شدید مردم را بیچاره کرده است، گفت: حقوق ملت و مشکلات آنان چیزی نیست که بتوان با‌ آن معامله کرد و باید امروز بر اساس عدل و به دور از ملاحظات سیاسی و جناحی رأی دهیم.

وی متذکر شد:‌ ما در سال 92 تلاش کردیم و با یک رأی خوب روحانی را در پست ریاست جمهوری نشاندیم و برای آنکه دست وی بازتر باشد، در سال 94 هم ملت مجلس معتدلی را انتخاب کردند.

حضرتی افزود: عملکرد دولت در دور اول بسیار خوب بود و به علت روابط خوب در حوزه بین الملل فضا برای کار اقتصادی رونق گرفت و به همین دلیل ملت مجددا در سال 96 رأی بالاتری به آقای روحانی دادند، اما در دولت دوم خود وی نتوانست توجهی به مشکلات مردم کند و لحظه به لحظه عقب نشست و منجر به یأس و ناامیدی ملت شد.

نماینده مردم تهران بیان کرد: تورم مهمترین موضوعی بود که به آن افتخار می‌کردیم که تک رقمی شده است و در حالی که نرخ تورم در دنیا 1.7، در خاورمیانه 2.4، در افغانستان 4.3 درصد است، در ایران به بالای 15درصد رسیده است و تا آخر سال به نزدیک 40 درصد می‌رسد.

وی تصریح کرد: این ملت چه گناهی کرده است که فکری به حال آنان نمی‌کنیم؟ ترامپ دیوانه از زمانی که کاندیدا شد گفت که برجام را پاره می‌کند و این کار را هم انجام داد اما ما چه کردیم و چرا ستاد فرماندهی جنگ اقتصادی را تشکیل ندادیم؟

حضرتی با تأکید بر اینکه وزیر اقتصاد معمار وضعیت اقتصادی کشور است، گفت: اما وزیر اقتصاد ما این توانایی را ندارد و در این شرایط ملت ما احساس بی‌ پناهی می‌کند و نمی‌دانم چه اقدامی باید انجام دهند؟

نماینده مردم تهران اظهار کرد: آمریکا برای آنکه ما را به بن بست برساند، تمام راه‌هایی که پیش از این نقشه های آنها را دور می‌زدیم بررسی کرد اما چرا ما در جنگ اقتصادی و برای مقابله با آن کاری نمی‌کنیم؟

وی افزود: ما بدبخت سوء تدبیرها هستیم چراکه هنوز تحریم‌های دشمن شروع نشده است که ما می‌لرزیم و این به دلیل آن است که آماده نیستیم و در رفتار مسئولان ما به ویژه دولتمردان آ‌مادگی برای نبرد تمام عیار وجود ندارد.

حضرتی خاطرنشان کرد: البته حق آ‌ن بود که روحانی، جهانگیری، نوبخت، نهاوندیان و سیف به علت این شرایط کشور استیضاح می‌شدند اما کرباسیان تنها کسی بود که در مقام پاسخگویی ظاهر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
یزدان
۰۹:۴۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
من ۶ماهه نتونستم میوه ولبنیات خرید کنم
جگر سوز
۱۰:۵۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
پس وقت عمل است
دلسوز
۱۳:۰۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
سلام استیضاح فقط استیضاح رییس جمهور محترم فقط
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
ما برای همین به نماینده ها رای دادیم
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
متاسفانه وضعیت طوری شده که هیچ امیدی به روشنایی فردا نیست
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
چرا ما خودمان را نابود داریم میکنیم چرا به بیرون نگاه داریم .خودمان باید باگذشت وصحه صدر درداخل تولید داشته باشیم تامصرف کننده بیرونی نباشیم .باید پولهای دزدی را پس بگیریم نه باحرکت لاک پشتی .
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
ما با کمک هم خیلی راحت میتونیم تحریم را دور بزنیم
ناشناس
۰۱:۰۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
دشمن ملت ايران خود مردم ايران هستند كه با احتكار و انباركردن و عدم فروش و دلال بازي و سفته بازي و با ايجاد جنگ رواني تحريم عملا در نقشه دشمن حركت مي كنند و دمار از روزگار مردم در مي اورند مفسدان اقتصادي بايد به عنوان مفسد في الارض در سراسر كشور محاكمه صحرايي شده و به سزاي اعمال خود برسند و از طرفي عملکرد ضعیف بانك مركزي و برخی از مسئولان در عرصه اقتصاد مقاومتي مزيد بر علت شده است و بر مشكلات كنوني افزوده است
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
باید تیم اقتصادی تغییر کنه
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
قبل از این که تحریم امریکا ما رو نابود کنه سوء مدیریت مسئولین کشورمون داره ما رو از بین میبره.
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
یکی هم پیدا شد که یک قطره از دریا حرف دل جامعه رو زد اما مشکلات فقط این نیست دلیلشم اینه که نمیدونن کارگرا و کارمندان جامعه چجوری زندگی میکنن
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام
خسته نباشید، جا داره یه اتفاق جالب را برای دوستان بگم، 10 روز قبل قرار شد برای دخترم پوشک بخرم، قیمت عمده بود 35 هزار تومان. هفته قبل شد 42500 تومان، امروز قیمت کردم شده 53 هزار تومان.
جهانگیر روحانی
۱۸:۲۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
آقای حضرتی ، از این که زبان ما مردم در مجلس شدید ، صمیمانه سپاسگزاریم.
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
خدایا با این گرانی ها چیکار میشه کرد
بنده خدا
۱۸:۰۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
نابود شدیم، این چه وضعیه ،با حقوق اداره کاری و دوتا بچه چند ماهه نتونستم میوه برای بچه هام بخرم ، شکممون هم به زور سیر میکنیم، شرمنده زن و بچه هامون شدیم، ماشین و سکه و دلار هیچی مواد غذایی هم نمیشه خرید با این گرونی، چند وقته
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
والله خیر الرازقین
بجای مسولین پیش خدا طلب روزی کنیم.بچه ها هم خدا روزی میده
خدایا هیچ کس را خجالت زده خانواده اش نکن
خدایا از گناهانمان در گذر و روزی حلال مستمرا برما ارزانی بدار
خدایا تنها تو روزی دهنده مهربان وبی منت هستی پس ما رابیامرز و نعمتهای فراوانت را از ما نگیر
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
من هم همین وضع رو دارم الآن چندین هفته است میوه نخریدم
مصطفی
۱۷:۴۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
زنده باد . یکی به داد مردم برسه همه بیچاره شدن بلا استثنا همه چی دو برابر یا سه برابر شده چجوری میگین تورم ۱۵ درصد؟!؟
Rezabozorg
۱۶:۵۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
چرایک نوشابه کوچیک یکبارمصرف شده دوهزارتومن معلومه اقایون اون بالاچطورشب راحت میخوابن ما بدبخت ها چکار کنیم بااین گرانی خدایابدادمابرس
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
تو رو خدا از دشمن نترسید و محکم ایستادگی کنید و مطمعن باشید مردم هم جلوتر از شما مسئولین در صف اول میایستند؟
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
باید با دلالان ارز به شدت برخورد شه
حمیدرضا
۱۵:۲۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
پراید ۴۰ تومن
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
حرفتون درست ولی خود شما یعنی نمایندگان به وزرا ناکار آمد رای مثبت داده اید
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
نان در همدان دولتی ، بدون اجازه لواش 500 شده ، سنگک شده 2000 تومان چرا آخه هر روز رب ، برنج ، روغن . گوشت و لبنیات هر چیزی هر روز گران تر میشه .
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
درود بر شما ، حرف حق رو گفتی