سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای قتل عام هولناک‌ در مکانی مخوف به نام «مزارع مرگ»! + عکس

مزارع مرگ کامبوج امروزه به عنوان نقاط توریستی مورد بازدید گردشگران خارجی قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کامبوج را شاید بتوان یکی از بی‌حاشیه‌ترین کشورهای جهان به شمار آورد اما اگر بدانید در دوره‌ای از تاریخ معاصر چه فجایعی در این کشور آسیایی به وقوع پیوسته احتمالاً نظرتان نسبت به آن عوض خواهد شد.
 
 
دردآور است که بدانید حد فاصل سال‌های ۱۹۷۵ و ۱۹۷۹ و تنها در عرض ٤ سال حدود یک چهارم جمعیت کامبوج به طرز فجیعی به قتل رسیدند! کجا؟ در مکان‌های مخوفی به نام «مزارع مرگ»! این وقایع که از آن به نسل‌کشی نیز یاد می‌شود در زمان سیطره خمرهای سرخ که گروهی با ایدئولوژی کمونیستی بودند به وقوع پیوست.


خمرهای سرخ ابتدا به عنوان نیرویی انقلابی با حکومت وقت کامبوج در جنگ بودند. پیروزی خمرها در جنگ داخلی استقبال گسترده مردم را در پی داشت اما کامبوجی‌ها نمی‌دانستند در ادامه قرار است چه بر سرشان بیاید. خمرها پس از تسلط بر کامبوج تمام مردم را به کار اجباری در مزارع واداشتند.

آن‌ها کسانی را که به نظرشان مختلف یا مشکوک بودند از صحنه روزگار محو می‌کردند. رئیس معنوی و نظامی آن‌ها یعنی «پل پوت» دست خِمرها را برای انجام هر جنایتی باز گذاشته بود. قصد خمرها به وجود آوردن جامعه‌ای کمونیستی و کشاورزی بود. جامعه‌ای یکدست و بی‌طبقه اما این افکار نهایتاً به مرگ ٥/٢ میلیون کامبوجی انجامید. بسیاری از قحطی و گرسنگی مردند و بسیاری دیگر در مزارع مرگ و توسط خمرها کشته شدند.

خمرها کار را به جایی رساندند که برای صرفه‌جویی در مصرف گلوله، متخلفان را با دست و پای بسته زنده به گور می‌کردند! عاقبت رژیم شیطانی خمرهای سرخ با حمله ارتش ویتنام ساقط شد. مزارع مرگ کامبوج امروزه به عنوان نقاط توریستی مورد بازدید گردشگران خارجی قرار می‌گیرند.

منبع:روزنامه شهروند

انتهای پیام/

مزارع مرگ در کامبوج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.