سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسلیت استاندار کردستان در پی جان باختن تعدادی از فعالان زیست محیطی مریوان

در پی حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان و جان باختن چهار نفر از فعالان محیط زیست و مصدوم شدن تعدادی دیگر در این حادثه، استاندار کردستان پیامی خطاب به مردم صادر کرد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، متن پیام بهمن مرادنیا به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حادثه جانکاه از دست دادن چهار نفر از فعالان مردمی محیط زیست کردستان در واقعه آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان موجب اندوه بسیار اینجانب و تمامی مردم دلسوز استان کردستان شد.
بدون شک علاوه بر این اندوه، مرگ قهرمانانه و پرافتخار این عزیزان درس بزرگی برای تمامی ما در فداکاری و احساس مسؤولیت در برابر محیط زیست است.
جنگل‌های زاگرس به عنوان بخش مهمی از میراث طبیعی و ملی ما اهمیت حیاتی بسیاری برای تمام مردم منطقه دارد و دفاع از آن و به مصاف آتش رفتن، مردانگی، جسارت، شهامت و از خودگذشتگی بسیاری می‌خواهد که این دلیرمردان با جان خود بر آن صحه گذاشتند و بدون شک روح پرافتخار آنان بر بلندای زاگرس و در ذهن و قلب مردمان کردستان تا ابد جاری است.
اینجانب به نمایندگی از دولت، ضمن ابراز تأثر عمیق خود و تسلیت به خانواده‌های این عزیزان جان‌باخته، از تمامی ارگان‌ها و ادارات و مردم شریف کردستان می‌خواهم نهایت همکاری، دلجویی و ابراز همدردی را با آنان داشته باشند و مراسم شایسته و در شأن عمل قهرمانانه و خداپسندانه جان‌باختگان این حادثه برگزار نمایند و نیز پیشنهاد می‌نمایم جهت یادآوری مسؤولیت همگی ما در برابر محیط زیست و میراث طبیعی، روز سوم شهریور هر سال به یاد این عزیزان و مدافعان میراث طبیعی ما با عنوان «روز پاسداشت محیط زیست کردستان» گرامی داشته شود.

انتهای پیام/م

 

 

 

برچسب ها: حوادث ، میراث فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.