سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اکران فیلم‌های جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان در شیراز

معاون هنری و سینمایی اداره ارشاد فارس گفت: همزمان فیلم‌های سی و یکمین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان در شیراز اکران می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی رنجبر معاون هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۸ تا ۱۴ شهریورماه امسال در اصفهان بیان کرد: با رایزنی‌های انجام شده، همزمان با تهران و اصفهان در شیراز نیز به مدت ۵ روز فیلم‌های این جشنواره اکران می‌شود.

وی به حضور هنرمندان ملی همزمان با اکران فیلم‌ها در شیراز اشاره کرد و افزود: به صورت پیش فرض، فیلم‌ها در تالار حافظ و یا سالن‌های مهر و غزل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در دو نوبت صبح و عصر اکران عمومی می‌شوند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در تشریح بخش‌های این جشنواره تصریح کرد: این دوره از جشنواره در دو بخش مسابقه سینمای بین الملل و بخش مسابقه سینمای ایران برگزار می‌شود.

رنجبر با تاکید بر دومین دوره المپیاد فیلم سازی همزمان با جشنواره سی و یکم به حضور نمایندگانی از فارس در این المپیاد اشاره کرد و ادامه داد: در بخش المپیاد فیلم‌سازی ۶۴ فیلم کوتاه مستند، داستانی و پویانمایی از سراسر کشور اکران می‌شود که در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی آرزوی کوچک به کارگردانی صنم فتوح‌نژاد، سه شنبه به کارگردانی ریحانه اعرابی و سی هزار تومن به کارگردانی زینب نجمی هر سه از آباده با فیلم‌هایی از یاسوج، رفسنجان، مراغه، لاهیجان، مشهد، کرج، تالش، ملایر، خمینی شهر، بندرعباس، سمنان، بندرانزلی، اصفهان، قزوین، تبریز، تویسرکان، اراک، بجنورد، کرمانشاه، رشت، سنندج، رودبار، همدان، قم، هرمزگان و شاهرود به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان این که در بخش فیلم‌های کوتاه مستند نماینده‌ای از فارس در دومین المپیاد فیلم سازی حضور ندارد، به معرفی فیلم‌های کوتاه بخش پویانمایی پرداخت و افزود: در این بخش فیلم اینسان به کارگردانی نازنین هاشمی از آباده و حرمت مادر به کارگردانی راضیه خوانسالار از شیراز با فیلم‌هایی از نیشابور، تبریز، بوشهر و رفسنجان رقابت می‌کنند.

رنجبر اضافه کرد: المپیاد فیلم سازی همزمان با سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان برگزار می‌شود و علاقمندان در دو بخش فیلم و فیلمنامه و در گروه سنی ۹ تا ۱۶ سال شرکت کرده اند.
انتهای پیام/ت

نمایش فیلم‌های سی و یکمین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.