سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی ۵ سال گذشته انجام شد:

افتتاح دو هزار و ۳۲۶ طرح در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۵ سال گذشته، دو هزار و ۳۲۶ طرح مختلف در این استان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی به مناسبت هفته دولت و با بیان بهره‎برداری از دو هزار و ۹ طرح طی ۵ سال اخیر در استان چهارمحال و بختیاری افزود: برای احداث و تکمیل این تعداد طرح، ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار دولتی هزینه گردید.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت، ۳۱۷ طرح با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در هفته دولت امسال نیز ۲۴۳ طرح با اعتبار بالغ بر ۲ هزار و ۹۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود که زمینه اشتغال ۳۸۷ نفر را فراهم می‌کند.

عباسی افزود: همزمان با هدفه دولت همچنین عملیات اجرایی ۵۷ طرح با اعتبار ۲۹۴ میلیارد ریال در استان آغاز خواهد شد که ۴ مورد آن ملی و ۵۳ مورد استانی می‌باشد.

وی با اشاره به خدمات نظام اسلامی در طول ۴۰ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی گفت: بیش از ۸۰ درصد از زیرساخت‌های چهارمحال و بختیاری در این مدت ایجاد شده است.

عباسی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری زمانی ۱۰ درصد منابع آبی کشور را تأمین می‌کرد، اما بیش از یک دهه است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند افزود: در حال حاضر ۲۱ درصد بادام، ۱۰ درصد شیرخشک، ۱۳ درصد ماهیان سردآبی و ۵ درصد قارچ خوراکی کشور در این استان تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری زمینه سرمایه گذاری در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت را دارد.

عباسی ادامه داد: در منطقه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد به مساحت ۴۳۲ هکتار، ۱۱۱ واحد کشاورزی، ۴۴ واحد تولید در بخش سلولزی و ۴۴ واحد صنایع تبدیلی آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

هفته اول شهریور به مناسبت شهادت شهیدان محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و حجت الاسلام دکتر محمدجواد باهنر (نخست وزیر) در حادثه انفجار در دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران در ۸ شهریور ۱۳۶۰، به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ف

افتتاح ۲۴۳ طرح همزمان با هفته دولت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.