سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

پساب فاضلاب پردیسان نیاز کمربند سبز قم را تامین می کند

امیرآبادی گفت:پساب فاضلاب پردیسان قم می تواند نیاز کمربند سبز شرق و غرب قم را تامین کند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ احمد امیرآبادی فراهانی ،نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ،شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم گفت: دریاچه نمک با استفاده از پساب فاضلاب قم احیا نمی شود از این رو نیازمند تخصیص حقابه قم در سطح ملی از سد کرج و ساوه می باشیم.

وی افزود: دستگاه های مربوطه از جمله شرکت آب و منطقه ای قم نیز باید پیگیریهای لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی با بیان اینکه اگر حقابه زیست محیطی قم تامین نشود تا 15 سال آینده کسی نمی تواند در قم زندگی کند عنوان کرد: این دریاچه کانون گرد و غبار و بحران زاست و در آینده مشکلاتی را برای این استان به همراه خواهد داشت.

امیرآبادی ادامه داد: وضعیت دریاچه نمک قم باید مدیریت شود تا در آینده نه چندان دور دچار مشکل نشویم.

وی دربخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از پساب فاضلاب پردیسان قم در آبیاری فضای سبز تاکید کرد و افزود: این پساب می تواند نیاز کمربند سبز شرق و غرب قم را تامین کند.

امیرآبادی تصریح کرد: کل پساب فاضلاب قم 50 میلیون متر مکعب است که باید برای آبیاری بخشی از فضای سبز مورد بهره برداری قرار گیرد تا شهروندان از فضای سبز محروم نباشند.

دریاچه نمک در ناحیه شرقی قم و درحد فاصل سه استان قم، سمنان و اصفهان قرار گرفته و بزرگترین دریاچه فصلی و فراشور کشور است که حدود 200هزار هکتار وسعت داشته و یک سوم آن در محدوده جغرافیایی قم قرار گرفته است.

این دریاچه دارای ساختار زمین شناختی کم نظیر شامل پوسته نمکی و حاشیه باتلاقی است که در سال های اخیر به دلیل خشکسالی و تخصیص نیافتن حقابه آن به یکی از کانون های فعال ریزگردها در منطقه تبدیل شده است.

انتهای پیام /ح

پیگیر حقابه برای دریاچه نمک قم هستیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.