سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح 679 پروژه عمرانی و اقتصادی در استان کرمانشاه همزمان با هفته دولت

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از افتتاح 679 پروژه عمرانی و اقتصادی در استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت :  679 پروژه عمرانی و اقتصادی در استان با صرف اعتباری بالغ بر 1359 میلیار تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به مشارکت 24 دستگاه اجرایی استان در بهره برداری از این پروژه ها یادآور شد: بهره برداری از این تعداد پروژه آن هم با این میزان اعتبار در حالی است که استان ظرف یکسال گذشته درگیر بحث بازسازی مناطق زلزله‌زده بودده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه درادامه با بیان اینکه هنوز بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار اربعین قطعی نشده گفت: مهم برای ما این است که زیرساخت ها برای تردد زوار فراهم شود، چرا که در مابقی سال نیز تردد زوار از استان را داریم و از طرفی روزانه 500 زائر عراقی از طریق مرزهای استان وارد کشور می‌شوند.

وی افزود: در جلسه معاونین عمرانی سراسر کشور، قرار شد شش استان معین کشور از هفته آینده ماشین آلات خود را برای انجام بحث های زیرساختی وارد استان کنند.

وی از تهیه طرح جامع اربعین خبر داد وافزود: هر سال با فرارسیدن ایام اربعین کارهایی بصورت مقطعی انجام می‌شود اما این بار تصمیم گرفتیم تا با اجرای طرح جامع اربعین کارهای اساسی زیرساختی انجام گرفته و در طول سال بتوانیم به زوار عتبات عالیات خدمات ارائه کنیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه در خصوص تعیین تکلیف وضعیت پروژه های مسکن مهر مناطق زلزله زده، از مسکن مهر به عنوان یک پروژه خوب یاد کرد و افزود: اینکه برای مردم خانه بسازیم کار بسیار خوبی است، اما باید دقت می‌شد که کجا و چگونه خانه ساخته می‌شود.

وی افزود: در برخی مناطق مسکن مهر ساخته شد که هم اکنون با آن همه خواب سرمایه عملا متقاضی برای آن وجود ندارد.

سالاری تصریح کرد: از طرفی آن طور که باید در برخی مناطق بر ساخت و ساز این واحدها دقت نشد و بطور مثال در پروژه مسکن مهر اسلام آبادغرب شاهد هستیم که یک طبقه کلا محو شده و در طبقات دیگر هم موادی مانند نخاله های ساختمانی و یونولیت استفاده شده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه این شیوه ساخت را خیانتی به مردم عنوان کرد وافزود: باید مسببین چنین پروژه هایی دستگیر شده وتحویل مقامات قضایی شوند و باید خسارت سرمایه مردم از آنها گرفته شود.

وی با بیان اینکه نباید مسکن مهر را سیاسی و جناحی کرد گفت: برخی پروژه های مسکن مهر نظارت ودقت کامل روی ساخت آن صورت نگرفته و باید با دید فنی و مهندسی به آن نگاه کرد و با هر پیمانکار و سازنده پروژه که کوتاهی کرده با جدیت برخورد کرد.

سالاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها در شش جلسه شورای فنی استان بحث مشکلات مسکن مهر بررسی شده و قطعا تا زمانی که مطمئن نشویم مسائل فنی در این پروژه ها رعایت شده نمی‌گذاریم کسی وارد این خانه ها شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه به تشریح آخرین وضعیت پروژه قطار شهری کرمانشاه پرداخت و با اشاره به طرح این پروژه از سال 1381 گفت: قرار شد سیستم حمل و نقل ریلی برای کرمانشاه در نظر گرفته شود که در مقطعی منوریل مصوب شد و بعد به خاطرهزینه های بالای آن به قطار شهری تغییر داده شد.

وی افزود: در حال حاضر، فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه با پیشرفت خوبی در حال انجام است و تصمیم بر این گرفته شده که این فاز از پروژه در اولویت بهره برداری قرار گیرد.

سالاری تصریح کرد: ادامه مسیر در زیر زمین تا میدان فردوسی قطعا هزینه بر است و زمان می‌برد تا از زیرزمین بیرون بیاییم و ترجیحا فاز اول را به بهره برداری می رسانیم و در آینده ادامه مسیر انجام می‌شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه بااشاره به تصویب 700 میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی فاز اول این پروژه طی سه سال در سفر هیات دولت به استان گفت: با این میزان اعتبار کار خرید ریل و واگن در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم فاز اول پروژه از تاقبستان تا میدان آزادی را ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسانیم.

سالاری خاطرنشان کرد: در بحث عبور این پروژه از محدوده تاقبستان هرجا که اطمینان حاصل شود که آثار تاریخی دچار آسیب می‌شوند اجازه عبور پروژه از آن محل را نخواهیم داد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

مشارکت 24 دستگاه اجرایی استان کرمانشاه در بهره برداری از پروژه های هفته دولت

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.