سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برآورد وجود بیش از 20 هزار انشعاب غیرمجاز آب در شهرهای کرمانشاه

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از برآورد وجود بیش از 20 هزار انشعاب غیرمجاز آب در شهرهای استان خبرداد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضا داوودی عاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : در 16 ماه گذشته (ابتدای فروردین 96 تا پایان تیرماه 97) دو هزار فقره انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در شهرهای استان شناسایی شده که پس از طی مراحل قانونی 1800 فقره آن به انشعاب مجاز تبدیل شد.

وی میزان مصرف این انشعابات غیرمجاز را 14 میلیون مترمکعب در سال برآورد کرد که 1.3 میلیون مترمکعب آن پس از طی مراحل قانونی تبدیل به مجاز شده است.

داوودی با اشاره به اینکه بیشترین انشعابات غیرمجاز در مناطق حاشیه‌‌نشین شهر قرار دارد و ساکنان این مناطق به‌ صورت ثبت نشده و غیرمجاز از آب استفاده می‌کنند، افزود: بیشترین انشعابات غیرمجاز مربوط به شهرهای کرمانشاه، اسلام آبادغرب، گیلانغرب و کنگاور می‌باشد.

وی وجود اشتراک‌های غیرمجاز را موجب افزایش هزینه‌های جاری و مانع ارائه خدمات مطلوب به مردم دانست.

داوودی همچنین از انشعابات غیرمجاز به عنوان مهمترین عامل هدررفت آب یاد کرد و ادامه داد: عدم تعادل فشار در شبکه توزیع آب، استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه گیری و عدم پرداخت آب‌بها، تشدید نشت از این انشعابات(به علت اینکه معمولا از اتصالات و لوله‌های غیراستاندارد استفاده می‌شود) و نصب غیراصولی آن از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز به وجود می‌آورد.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، با بیان اینکه استفاده غیرمجاز از شبکه آب شهری براساس ماده 660 قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مشمول جریمه است، تصریح‌ کرد: به همین خاطر موضوع شناسایی انشعابات غیرمجاز با حساسیت ویژه دنبال می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

شناسایی دو هزار فقره انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در شهرهای کرمانشاه

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.