سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توانمندی‌های صنایع دستی هنرمندان شهرستان دشتی عرضه شد

توانمندی‌های صنایع دستی هنرمندان شهرستان دشتی در بخش‌های عبابافی، چرم‌دوزی، گبه و گلیم، قالی، انواع سبد و حصیر به مناسبت هفته دولت ارائه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالله نادری ظهر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و چرم دوزی در فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج باتقدیر از اداره ارشاد دشتی و کارگاه تولید چرم‌دوزی لوک اظهار داشت: هنر‌های دستی هنگام با خلقت بشر باتوجه به شرایط طبیعت و به منظور برآورده ساختن احتیاجات انسان‌ها بوجود آمد.

فرماندار دشتی افزود: صنایع دستی هم می‌تواند حالت کارگاهی و هم حالت خانگی داشته باشد و همانند صنایع کوچک قابلیت استقرار در شهر و روستا را دارد.

وی با بیان اینکه صنایع دستی بدون نیاز به فن آوری پیشرفته بیشتر متکی به تخصص‌های بومی و سنتی است خاطرنشان کرد: قسمت اعظم مواد اولیه مصرفی آن در داخل کشور قابل تهیه است.

فرماندار دشتی تصریح کرد: جای خوشحالی است که جوانی از شهرستان دشتی با ذوق و اندیشه و خلاقیت هنری به تولید آثار صنایع دستی و چرم‌دوزی مبادرت کرده و جامعه نیاز به جوانانی دارد که فرهنگ تولید را احیا می‌کنند.

نادری در بهره برداری از تالار فرهنگ و هنر خورموج گفت: این سالن کمترین هدیه به جامعه هنری شهرستان فرهنگ‌پرور دشتی است.

وی با اشاره به محدودیت‌های اعتباری در اجرای پروژه‌ها بیان کرد: با وجود کمبود اعتبارات توجه ویژه‌ای به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و امید با جذب اعتبارات مشکلات هنرمندان کمتر شود.

معاون اداری مالی اداره کل ارشاد بوشهر نیز بیان کرد: از حمایت و توجه فرماندار دشتی در تخصیص اعتبار به اداره ارشاد دشتی تشکر می‌شود.

جشن موسیقی و نقالی در خورموج

فرماندار دشتی در جشن موسیقی و نقالی در تالار فرهنگ و هنر خورموج به مناسبت گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: هنر تجلی ذوق، فکر و احساس است و هنر برای انسان‌ها در زندگیشان امری حیاتی است.

نادری شهرستان دشتی را در حوزه فرهنگ شاخص دانست و افزود: من در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان مسئولیت داشته‌ام، ولی شهرستان دشتی در حوزه فرهنگ شاخص‌ترین شهرستان است.

وی با اشاره به جایگاه نقالی در دشتی خاطرنشان کرد: نقالی هنری حماسی است که به شرح رزم‌ها، اساطیر و پهلوانان باستانی می‌پردازد و توجه خانواده‌ها به این هنر ایرانی قابل تقدیر است.

نادری با بیان اینکه موسیقی در انسان تحول ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: موسیقی در وجود انسان اثر مستقیم به جا می‌گذارد و تشکیل گروه موسیقی کودکان و فعالیت گسترده‌ای که در این عرصه می‌بینیم جای خوشحالی بسیار دارد.

مسئول انجمن هنر‌های نمایشی خورموج نیز بیان کرد: هنر جوشش درونی هنرمند است که از راه‌های گوناگون به ظهور می‌رسد و تنها حکومت ماندگار هنر است.

ابراهیم شاکری مطلق تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید با حمایتی که از جامعه هنری شهرستان شد و در راس قرار گرفتن یکی از هنرمندان در مجموعه اداره ارشاد دشتی شاهد توفیقات و اتفاقات بی‌نظیری در سطح شهرستان بوده‌ایم.

وی گفت: تنها در فرهنگسرای خورموج تعداد هنرجویان رشد چند صد درصدی داشته و سال گذشته تعداد ۲۶ نفر در مسابقات بین‌المللی و ملی و ۵۶ نفر در مسابقات استانی برای شهرستان افتخار آفرینی کرده‌اند.

انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.