سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعطیلی ۲۰ درصد معادن سنگ شهرستان هرسین

فرماندار هرسین از تعطیلی ۲۰ درصد معادن سنگ این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیر شاه آبادی فرماندار هرسین با اشاره به وجود ۲۴ معدن در هرسین اظهار داشت: این معادن شامل سنگ های تزیینی، منگنز و معادن مخلوط کوهی شن و ماسه است.

وی افزود: از این تعداد ۱۰ معدن سنگ هستند که هشت معدن فعال و ۲ معدن بنا به اختلافات داخلی مالکین تعطیل است.

فرماندار شهرستان هرسین سنگ بری های پایین دست این معادن را مشکل اصلی در حوزه معادن سنگ عنوان کرد و تصریح کرد: کارخانه های سنگ بری به خاطر فرسودگی ماشین آلات و عدم فرآوری به روز و مناسب سنگ های لازم قابل رقابت با سنگ بری های دیگر شهرستان ها نیستند و چون دستگاه آنان قدیمی است تخریب برش بالا است در نتیجه نمی توانند قطعات استاندارد را تولید کنند.

شاه آبادی بیان کرد: سنگ بری ها را به منظور نوسازی ماشین آلات ترغیب به استفاده از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی کرده ایم تا میزان تخریب لاشه های سنگی کاهش یابد و با برش های خوب بر روی سنگ ها نیازی به واردات از سایر استانها نداشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون سنگ های معادن این شهرستان برای برش کاری به اصفهان و بروجرد ارسال و دوباره به عنوان سنگ هرسین به استان ما باز می گردد.

فرماندار هرسین بیان کرد: بر همین مبنا دو سنگ بری را تشویق به نوسازی کردیم تا فرآوری سنگ در استان انجام شود و در نتیجه علاوه بر فرآوری بهینه فروشگاه ها و کارگاه های فروش سنگ هم ایجاد شود که پیامدهای اشتغالزایی و شهرت بیشتر سنگ هرسین را به دنبال خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

24 معدن در شهرستان هرسین موجود است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.