سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان؛

هشتاد درصد مراتع استان کرمان در خطر فقر/ رتبه اول کرمان در اراضی کاداستری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: هشتاد درصد مراتع استان کرمان در خطر فقر و رو به بیابانی شدن می روند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  مهدی رجبی زاده در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: مراتع استان کرمان در وضعیت نامطلوبی به سر می برند و بیم بیابانی شدن برای مراتع وجود دارد.

وی افزود: شاید قریب به ۸۵تا۸۰درصدمراتع رو به فقر هستند که هشداری برای استان است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان گفت: 20میلیاردتومان اعتبار در بخش اجرای طرح های آبخیزداری با هدف کمک به حل بحران آب در استان تزریق شده است.

مهدی رجبی زاده در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اداره کل منابع طبیعی در سال گذشته با همت همکاران و کمک های دولتی کارهای بزرگی دراستان انجام داده است.

وی اظهارداشت:یکی کارهای بزرگی که انجام شد ودر سطح کشور رتبه اول را کسب کردیم، بحث کاداستر اراضی ملی درحوزه منابع طبیعی بود.

رجبی زاده افزود:با اجرای این طرح آمار اراضی تک برگی کشور به 7میلیون هکتار رسید درحالی که  در کشور 30میلیون اراضی کاداستری در بخش منابع طبیعی به ثبت رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان با اشاره به انجام طرح های بیابان زدایی در استان نیز گفت: دراین حوزه 2هزار و500هکتاراراضی درشرق استان مالچ پاشی شد و1800هکتار اراضی نیز باکمک معین های اقتصادی و بخش غیردولتی وتشکل های مردمی ، عملیات احیا پوشش گیاهی را انجام دادیم.

وی تصریح کرد: در هفته دولت امسال نیز مجموعا 54میلیاردتومان پروژه های مختلف افتتاحیه درحوزه منابع طبیعی داریم.

وی تاکید کرد:کاربزرگ دیگری داریم که در حال انجام آن هستیم ،20میلیاردتومان اعتبارات آبخیزداری از محل صندوق توسعه به استان ابلاغ شده که در مرحله انتخاب پیمانکارهستیم.

رجبی زاده افزود: با توجه به وضعیت خشکسالی  وبحران اب استان با این تزریق اعتبار خدمت بزرگی در راستای توصیه رهبر در حوزه اجرای طرح های آبخیزداری با هدف کمک به حفظ منابع آبی انجام دهیم که این طرح البته باید در سالهای اینده نیز پی گیری و انجام شود.

رجبی زاده با اشاره به وجود ده ونیم میلیون هکتار حوزه آبخیز درکرمان تصریح کرد: در شمال استان ۲۳هزار هکتارمراتع درجه ۱ داریم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان اظهارداشت:بقیه مراتع استان به ویژه در شمال کرمان درجه ۲و۳ هستند وبه سمت بیابان شدن می روند که باید با تدابیری نظیر پروژه های بیابان زدایی وکاشت نهال از این پیشروی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ح

80درصد مراتع کرمان در خطر فقر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.