سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محور جاسک-چابهار جاده مرگ است

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: محور چابهار- کنارک- جاسک که پیوند دهنده دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان است و در طرح استراتژیک توسعه سواحل مکران قرار دارد، جاده مرگ است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالغفور ایران نژاد نماینده مردم چابهاردر مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هرچند توسعه سواحل مکران یک برنامه استراتژیک ملی است و تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی ماموریت دستگاه‌های اجرایی در این طرح مهم و استراتژیک است، اما تاکنون وزارت راه هیچ اقدام شاخصی برای توسعه جاده‌ها مواصلاتی و شریان‌های حیاتی این طرح انجام نداده است.

وی افزود: عملیات اجرایی توسعه و بهسازی محور ساحلی جاسک-کنارک-چابهار که محوری مهم برای دسترسی مردم ساحلنشین هرمزگان و سیستان و بلوچستان است از سال ۸۹ آغاز شده و با وجود گذشت ۹ سال حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده مردم چابهار و کنارک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این جاده در زمان طاغوت و صرفا برای دسترسی با آسفالت سرد احداث شده و فاقد زیرساخت‌ها و استاندارد‌های اولیه‌ی جاده و محور است و جزو خطرناک‌ترین محور‌های دسترسی کشور به‌حساب می‌آید.

ایران نژاد ادامه داد: تردد برای ساکنان ساحل‌نشین هرمزگان و سیستان و بلوچستان در این محور سخت و زمانبر است و تاکنون موجب حوادث ناگوار نیز شده و این جاده را به جاده مرگ تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: از وزارت راه انتظار می‌رود با توجه به این‌که این جاده در محدوده طرح استراتژیک توسعه سواحل مکران قرار دارد و از جاده‌های حساس، کاربردی و مهم برای دسترسی هزاران نفر از مردم ساحل‌نشین سیستان و بلوچستان و هرمزگان به‌حساب می‌آید هرچه سریعتر اقدام فوری برای توسعه و ترمیم جاده از وضع فعلی انجام گیرد.

انتهای پیام/گ

محور جاسک-چابهار جاده مرگ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۰:۵۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
چرا این جاده تاکنون نباید حد اقل اصلاح و بهسازی شود؟