سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غلظت ذرات معلق در هوای سیستان به ۲۱ برابر حد مجاز رسید/ طوفان ۶ پرواز را در فرودگاه زابل لغو کرد

مدیرروابط عمومی فرودگاه سیستان وبلوچستان گفت: پرواز‌های امروز فرودگاه زابل به علت طوفان وگردوخاک شدید لغو شد.

حمیدرضا پارسا مدیرروابط عمومی فرودگاه سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:پرواز‌های امروز مسیر تهران به زابل وبلعکس، تهران زابل به ایرانشهر و بلعکس ،مشهد زابل مشهد وبلعکس به علت طوفان گردوخاک شدید در منطقه فرودگاهی زابل لغو شد.

پارسا افزود:با توجه به شرایط نامساعد جوی و وقوع طوفان و گرد و خاک در شمال استان پرواز‌های هواپیمایی ماهان به شماره ۱۰۸۵در مسیر تهران زابل تهران وتهران زابل ایرانشهر پرواز هواپیمایی قشم ایر ۱۲۶۶/۱۲۶۷ مشهد زابل مشهد و بلعکس لغو شد.

غلظت ذرات معلق در هوای سیستان به ۲۱ برابر حد مجاز رسید

  رضا آزادمنش  کارشناس پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: وزش طوفان و پراکنده شدن ریزگرد‌ها صبح امروز در سیستان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه را به ۳۲۰۵ میکروگرم بر مترمکعب رساند که با توجه به اینکه حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است این عدد بیش از ۲۱ برابر حد مجاز است.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: حداکثر سرعت وزش باد در شبانه‌روز گذشته در زابل به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و همچنین شعاع دید افقی در ایستگاه فرودگاهی زابل ۲۰۰۰ متر گزارش شده است.

وی ادامه داد: تا اواسط وقت یکشنبه در شهر‌های شمالی استان وزش باد خیلی شدید و در برخی نقاط با توفان و گرد و خاک و کاهش شدید دید همراه خواهد بود به طوری که اواخر وقت و صبح‌ها شدت وزش باد بیشتر خواهد شد.

آزادمنش افزود: روز‌های دوشنبه و سه شنبه قدری از شدت توفان کاسته می‌شود، اما مجددا از چهارشنبه افزایش شدت وزش باد، توفان گردو خاک در نواحی شمالی استان رخ می‌دهد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این مدت گرد و خاک به زاهدان هم نفوذ می‌کند تصریح کرد: علاوه بر این نواحی مرکزی، نوار شرقی و نیمه جنوبی استان باد و گرد و خاک نیز با شدت کمتر منجر به خیزش گرد و خاک در این مناطق می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و ایرانشهر و دلگان با حداکثر دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر‌های استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

انتهای پیام/گ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.