سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابوترابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بررسی طرح سرباز اختیاری ادامه دارد/ایراد سازمان وظیفه به این طرح نگرانی از کمبود نیروی انسانی است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: انتقاد سازمان نظام وظیفه به طرح سربازی اختیاری این است که بحث کمبود نیروی انسانی پیش بیاید.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مخالفت سازمان نظام وظیفه با طرح سربازی اختیاری، گفت: کارگروهی در کمیسیون شوراها تشکیل شده تا به صورت متقن و با نظر تمام دستگاه‌ها بر روی این موضوع کار کارشناسی انجام دهد.

وی تصریح کرد: بعد از مخالفت سازمان نظام وظیفه با این طرح یک جلسه با حضور این سازمان، مرکز پژوهش‌های قم و مجلس برگزار شد تا نقطه نظرات دو طرف بیان شود.

ابوترابی بیان کرد: قرار بود روز دوشنبه هفته گذشته جلسه دیگری در این مورد برگزار شود که به دلیل نشست غیرعلنی مجلس این موضوع منتفی شد و قرار است طی این هفته جلسه دیگری برای بررسی طرح سربازی اختیاری داشته باشیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تاکید کرد: انتقاد سازمان نظام وظیفه به طرح سربازی اختیاری این است که با اجرای آن، بحث کمبود نیروی انسانی پیش بیاید و آنها حساسند که به این موضوع ضربه‌ای وارد نشود لذا ما حق را به آنها دادیم و با دقت بیشتری بر روی این مسئله پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
کامران
۱۳:۰۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
نگرانی نداره خب. شما بیا شرط بزار. بگو اولاً سن طرف 29 سال باشه، 8 سال از اخذ آخرین مدرک تحصیلیش گذشته باشه و حاضر هم باشه سالیانه این مقدار x رو بعنوان جریمه یا دریافت خدمات کارت سربازی بپردازه و از مزایای کارتی که بهش میدن بهره بگیره تمام.
در مرحله اول باید وضعیت این 3 میلیون نفر غایب رو اینطوری حل کنند. حالا در مراحل بعدی آهسته به سمت سربازی حرفه ای رفت. ولی اینکه یهو سربازی رو حرفه ای کرد این نمیشه.باید کارشناسی بشه.
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
اتفاقا خیلیا میرن چون بیشتر جامعه از بیکاری گلایه میکننن با این طرح حداقل اشتغال زایی ایجاد میشه و بزار اول یک سامانه درست کنن ببینن چقدر داوطلب ثبت نام میکنن اگه زیاد بودن اجرا کنن اگه نه همون اجباری باشه
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
کاملاً فرمایشتون صحیح است. وقتی کسی از روی بی میلی بره، خوب به چه دردی می‌خوره که یک نیروی بی‌کیفیت اما دارای کمیت داشته باشیم. مطمئناً سربازی حرفه‌ای خیلی استقبال میشه چون‌که وقتی بیکاری بیداد می کنه و جوانی که این خدمت رو انتخاب می کنه با علاقه است و برای اشتغال و نه از سر اجبار.