سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رزاقی در گفت‌وگوی مشروح با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت توجهی به استفاده از بسته راهکار‌های اقتصادی قالیباف ندارد/به شدت نیازمند حضور مدیران جهادی هستیم

یک اقتصاددان گفت: دولت باید حمایت از مدیران جهادی را برای حل مشکلات اقتصادی کشور بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.

ابراهیم رزاقی اقتصاددان و  پژوهشگر مسائل اقتصاد کلان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به لزوم بهره گیری از مدیران جهادی در شرایط فعلی برای برون رفت از بحران توسط دولت، اظهار کرد: حمایت از مدیران جهادی موضوعی است که حاکمیت باید آن را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد چراکه در غیر این صورت شاهد سیل عظیمی از مطالبات و اعتراضات به حق مردم خواهیم بود.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی باید با استفاده از مدیران جهادی در برابر مدیران فاسد بایستد و نیروهای انقلابی و مردم را برای تقویت نظام بسیج کند، یقینا اگر نیروهای انقلابی و جهادی وارد عرصه عمل شوند یعنی عرصه برای آنها بازشود با کوتاه کردن دست اشرافیت و برتری دادن فقرا دیگر جوانی بیکار نمی ماند و بسیاری از خطرات از سر کشور دفع می شود.

این اقتصاددان تصریح کرد: اگر مدیران جهادی و انقلابی وارد عمل نشوند به زودی در ایران اسلامی شاهد رواج روشن و شفاف فرهنگ امریکایی که همان برتری ثروت و قدرت بر فداکاری، گذشت، عشق و مهربانی به هم‌نوع خواهیم بود.

این اقتصاددان بیان کرد: در چنین فرهنگی که دولت اتفاقا آن را دنبال می کند، پولدار حق حیات دارد و بی پول می تواند بمیرد! عملا این خط آمریکایی توسط دولت دنبال می شود بنابراین به شدت نیازمند حضور مدیران جهادی از نوع قالیباف، سپاه و بسیج برای اداره امور کشور و خروج از این بحران هستیم.

رزاقی با اشاره به بسته پیشنهادی راهکارهای اقتصادی که قالیباف چندی پیش در مصاحبه ای به آن اشاره کرده بود، گفت: دولت توجهی به استفاده از بسته راهکارهای اقتصادی قالیباف ندارد و این در حالی است که آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور در یکی از سخنرانی های هفته های گذشته از بوسیدن دست مخالفان سخن گفت و اینکه از همه نیروها برای سامان دادن به اقتصاد ایران دعوت می کند.

وی افزود: هر چند رئیس جمهور این جمله را بر زبان آورند اما بدان اعتقاد و الزام عملی نداشته و ندارند، همانگونه که به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کرده توجهی ندارند. چگونه می توان انتظار داشت که آقای روحانی از بسته پیشنهادی مدیر انقلابی و جهادی چون قالیباف استفاده و حمایت کند وقتی که کارشناسانی که در تلویزیون ملی از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی سخن می گویند مورد مواخذه یا حتی تهدید قرار می گیرد؟

وی بیان کرد: چگونه می‌توان در این فضای کاملا سرمایه داری که دولت معتقد به آن و بی توجه به نیازمندان و فقراست انتظار همکاری با مدیری جهادی چون قالیباف را داشت که نشان داده مرد عرصه عمل و خدمتگزاری است؟ مسلما در چنین فضایی حتی اگر دولت سخنی بگوید در حد همان سخن باقی می ماند، بنابراین نمی توان هرگز امیدوار بود در زمین بمب گذاری شده آقای روحانی افرادی چون قالیباف وارد شوند.

رزاقی تصریح کرد: آیا سیاست های آقای روحانی غیر از فقیر کردن بیش از پیش مردم و توجه به سیاست های آقای ترامپ است؟ آیا با بی توجهی به عدم استفاده از مدیران جهادی و بسته های اقتصادی آنها دولت راهکارهای غرب را برای فروپاشی نظام کلید نمی زند؟ آیا می توان انتظار داشت که در صورت عدم توجه به استفاده از نیروهای جهادی، ایران، عراق یا سوریه دیگری نشود؟ آیا واقعا آقای روحانی نسبت به خطرات مطالب یاد شده و سوریه شدن ایران با توجه به درپیش گرفتن این سیاست ها آگاه نیست؟

این اقتصاددان با بیان اینکه حضور مدیران جهادی چون قالیباف منجر به تشکیل تشکل های مردمی می شود، بیان کرد : هنگامی که دست و پای مدیران جهادی بسته و آنها نمی توانند در راستای کاهش فقر آتش به اختیار عمل کنند آیا امید به بهبود وضعیت اقتصادی ایران عاقلانه است؟

رزاقی با اشاره به عدم التزام مسئولان به اجرای قانون اساسی گفت: بسیاری از مسئولان اجرایی کشور، نمایندگان و حتی اساتید دانشگاه دنباله رو اقتصاد سرمایه داری هستند و آن را راهکاری علمی خطاب می کنند در حالیکه آنها التزامی به عملیاتی کردن بندهای اقتصادی قانون اساسی ندارند, مدیران اجرایی کشور تمایلی به استفاده از الگوهای انقلابی و جهادی دوران دفاع مقدس ندارند.

وی خاطر نشان کرد: مسلما به این سادگی نمی توان اقتصاد بیمار کشور را که معلول سیاست های غلط است کنترل و اداره کرد، دولت مانع حضور مدیران جهادی و انقلابی که به نفع مردم کار می کنند و استقلال اقتصادی کشور را مورد نظر دارند، شده است، یقینا در حالتی که فضا به نفع سرمایه داران و محتکران است هرگز به کسانی چون قالیباف اجازه حضور و ارائه بسته پیشنهادی به نفع عموم جامعه و طبقه متوسط به پایین داده نمی‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
خدا خودش کمک کنه
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
چر از مدیران با تجربه نخبه استفاده نمیشه تا وضع رو اصلاح کنن