سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر علمی پنجمین کنفرانس بین‌المللی زئولیت ایران خبرداد؛

برگزاری پنجمین کنفرانس بین‌المللی زئولیت ایران درتبریز

دبیر علمی پنجمین کنفرانس بین‌المللی زئولیت ایران از ارایه ۱۱۸ مقاله در قالب پوستر و سخنرانی در طول دو روز برگزاری این کنفرانس به میزبانی دانشگاه تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خاتمیان، استاد دانشکده شیمی دانشگاه تبریز گفت:۱۶۵ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس رسیده است که از این تعداد ۱۰۳ مقاله در قالب پوستر و ۱۵ مقاله نیز به صورت سخنرانی در طول کنفرانس ارایه خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پنجمین کنفرانس بین‌المللی زئولیت ایران با حضور دانشمندانی از کشور‌های اسپانیا، یونان، ایتالیا، ترکیه و هندوستان شهریور ماه به میزبانی دانشکده شیمی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود، تصریح کرد: همچنین مشاور وزیر صنعت و معدن با حضور در این کنفرانس در مورد آنالسیم مشکین‌شهر که از معادن بسیار غنی و با خلوص بالا است، ظرفیت‌های بالای آن را معرفی خواهند کرد.

خاتمیان با بیان اینکه همزمان با برگزاری کنفرانس پنج کارگاه آموزشی نیز برگزار خواهد شد، بیان داشت: در کنار این کنفرانس همچنین با برگزاری نمایشگاهی چندین غرفه از طرف تولیدکنندگان زئولیت و مواد اولیه تولید زئولیت، محصولات خود را عرضه خواهند کرد.

به گفته وی مقالات برگزیده در ۶ مجله ایران که مجلات ISI و مجلات علمی پژوهشی هستند برای چاپ معرفی می‌شوند.

دبیر علمی پنجمین کنفرانس بین‌المللی زئولیت ایران اضافه کرد: این کنفرانس با همکاری دانشگاه تبریز، انجمن شیمی ایران، مشارکت پژوهشگران دانشگاهی داخلی و خارجی و صاحبان صنایع چهارم و پنجم شهریورماه سال‌جاری به میزبانی دانشکده شیمی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

استاد دانشکده شیمی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کاربرد‌های وسیع زئولیت در صنایع گوناگون، افزود: این کنفرانس در محور‌های مختلفی همچون زئولیت‌های طبیعی، جایگزینی ایزومورف در زئولیت‌ها، سنتز مواد مزومتخلخل، زئولیت‌هایی با ساختار سلسله مراتبی، چارچوب‌های فلز- آلی، هیدروکسید‌های دوگانه لایه‌ای، غشا‌های ماتریس مخلوط، شیمی میزبان- مهمان در مواد متخلخل، غربال‌های مولکولی، کاربرد‌های زئولیت‌ها (نفت و پتروشیمی، کشاورزی، پرورش ماهی و پزشکی) و شیمی محاسباتی در مواد متخلخل برگزار خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه یقیناً دستاورد‌های پژوهشگران در این زمینه و ارائه آن‌ها در این کنفرانس بین‌المللی نتایج درخشانی را در پی خواهد داشت، یادآور شد: با برپایی این کنفرانس در سطح بین‌المللی امید می‌رود، ارتباط‌های بسیار سازنده در جهت تبادل آخرین دستاورد‌های علمی بین محققان و شرکت‌کنندگان تحقق یابد.

دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۴ هزار دانشجو، ۸۰۰ نفر هیات علمی، ۲۱ دانشکده، چندین قطب علمی و مرکز تحقیقاتی به عنوان یکی از دانشگاه‌های سطح یک جامعه و برتر کشور است. 

 

انتهای پیام/ش

تبریز میزبان پنجمین کنفرانس بین‌المللی زئولیت ایران است

برچسب ها: صنعت ، اخباردانشجویی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.