سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار کارفرمایان آمریکایی درباره عواقب سیاست ضدمهاجرتی ترامپ

شمای از کارفرمایان شرکت‌های بزرگ آمریکایی هشدار دادند سیاست ضدمهاجرتی واشنگتن، آمریکا را با کمبود نیروی کار مواجه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، کارفرمایان شرکت‌های بزرگ آمریکایی روز پنجشنبه هشدار دادند سیاست مهاجرتی مبهم و اغلب غیرقابل پیش‌بینی دولت دونالد ترامپ، آمریکا را با کمبود نیروی کار مواجه کرده است.

یک گروه فشار موسوم به «بیزنس روندتیبل» (میزگرد تجاری) که از رؤسای معتبرترین شرکت‌های آمریکایی تشکیل شده است نامه‌ای برای کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا، فرستاد و از وی خواست در سیاست خود بازنگری کند.

در این نامه آمده است: «اگر دولت هر لحظه بدون اطلاع قبلی و هیچ توضیحی بتواند کارگران را مجبور به رفتن کند، تعداد کمی از کارگران قادر به جابجایی خانواده‌هایشان و استقرار در یک کشور دیگر هستند. در حالی که تعداد بی‌سابقه‌ای از فرصت‌های شغلی به علت نبود نیروی کار خالی است، اکنون زمان محدود کردن دسترسی به استعداد‌ها نیست».

کارفرمایان بزرگ آمریکایی افزودند: «به علت نگرانی از رعایت انصاف در حق این کارگران و برای جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری و عوارض جانبی برای شرکت‌های آمریکایی، دولت آمریکا نباید در میانه راه، سیاست را عوض کند».

این نامه از جمله به امضای تیم کوک، رئیس اپل، جیمی دیمون، رئیس جی مورگان چیس (بزرگترین بانک آمریکا)، جیمز کوینسی، مدیرعامل کوکاکولا، و آرن سورنسون، مدیرعامل گروه هتل‌های ماریوت، رسیده است.

این کارفرمایان پیش‌تر نیز سیاست «تحمل صفر» دولت ترامپ را که به جدایی صد‌ها کودک از والدینشان منجر شده بود که به طور غیرقانونی وارد آمریکا شده بودند، محکوم کرده بودند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.