سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با وجود موفقیت‌های عراق و سوریه علیه داعش اعلام شد؛

سازمان ملل: جهان در مبارزه با تروریسم شکست خورده است

دبیرخانه سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت تاکید کرد جهان در مبارزه با تروریسم شکست خورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، در یک گزارش دبیرخانه سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل آمده است با وجود پیروزی‌های عراق و سوریه علیه داعش، جهان در مبارزه با تروریسم شکست خورده است.

سازمان ملل در ارزیابی‌های خود اعلام کرد از چند صد هزار نفر عضو گروه تروریستی داعش 20 هزار نفر دیگر در عراق و سوریه حضور دارند، اما این گروه که به شبکه‌های سری تبدیل شده است هنوز می‌تواند نیرو و پول جمع کند و دست به اقدامات خطرناک تروریستی بزند.

ولادیمیر وورونکوف، معاون دبیرکل سازمان ملل در دفتر مبارزه با تروریسم، گفت: داعش هنوز خطری جدی است بخصوص که به شبکه‌های سری تبدیل شده و دارای روابط منطقه‌ای است و اعضای آن که به کشور‌های خود بازگشته‌اند به همراه خانواده‌های خود تهدیدی پیچیده به شمار می‌روند.

در ادامه این گزارش آمده است این تروریست‌ها در منطقه‌ای وسیع از افغانستان تا نیجریه حضور دارند و بسیاری از آن‌ها نیز به اروپا رفته‌اند. این افراد تجارب و مهارت‌های نظامی خطرناکی دارند که استفاده از پهپاد در درگیری‌ها از آن جمله به شمار می‌رود. تعقیب همه این افراد هر چند تعداد آن‌ها اندک باشد، کار بسیار دشواری است.

بر همین اساس، آمریکا تهدید کرده است کشور‌هایی را که اطلاعات مربوط به این افراد را در اختیار واشنگتن قرار ندهند، مجازات می‌کند. 

انتهای پیام/

گزارش سازمان ملل درباره شکست جهان در مقابله با تروریست‌ها

برچسب ها: سوریه ، عراق ، تروریسم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۳:۱۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
لعنت بر امریکا
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
تا صهیونیزم و آل سعود هست تروریست هم هست