سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین: به انجام اقدامات متقابل در برابر تعرفه‌های آمریکا ادامه می‌دهیم

وزیر دارایی چین در مصاحبه‌ای با رویترز تاکید کرد این کشور به انجام اقدامات متقابل در برابر تعرفه‌های آمریکا ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، لیو کن، وزیر دارایی چین، اعلام کرد در حالی که آمریکا در حال وضع تعرفه‌های گمرکی بیشتر علیه چین است، پکن نیز اقدامات متقابل خود علیه آمریکا را ادامه خواهد داد. با این حال، وی اعلام کرد برای جلوگیری از ورود خسارت به کسب و کارهای چینی، این اقدامات متقابل تا حد امکان هدفمند خواهند بود.

وی روز پنجشنبه در مصاحبه با رویترز گفت تاکنون تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین تاثیر اندکی بر اقتصاد پکن گذاشته است. با این حال، او نسبت به احتمال از دست رفتن فرصت‌های شغلی و معیشت مردم چین ابراز نگرانی کرد.

او در این مصاحبه اعلام کرد دولت چین هزینه‌های خود را برای حمایت از کارگران و افراد بیکار که به دلیل این تنش‌های تجاری متحمل ضرر شده اند، افزایش خواهد داد. او همچنین پیش‌بینی کرد دولت‌های محلی برای حمایت از زیرساخت‌ها در سال جاری میلادی تزریق اوراق قرضه به بازار را افزایش خواهند داد و آن را از مرز یک هزار میلیارد یوان (معادل 145.48 میلیارد دلار) فراتر خواهند برد.

تنش‌های تجاری میان پکن و واشنگتن روز پنجشنبه و پس از وضع تعرفه‌های گمرکی دو جانبه میان دو کشور، تشدید شد. چین و آمریکا که بزرگترین اقتصادهای جهان به شمار می‌آیند، از ابتدای ماه ژوئیه تعرفه‌های مالیاتی علیه یکدیگر وضع کرده اند که ارزش کلی آن‌ها به 100 میلیارد دلار می‌رسد.

لیو در مصاحبه خود با رویترز افزود: «چین قصد ندارد وارد جنگی تجاری شود. اما ما به اقدامات غیرمنطقی آمریکا با قدرت پاسخ خواهیم داد.» او افزود: «در صورتی که آمریکا به انجام این اقدامات اصرار ورزد، ما نیز برای حمایت از منافع خود گام‌های متقابل را اتخاذ خواهیم کرد.»

تاکنون چین بر 110 میلیارد دلار کالای وارداتی آمریکایی تعرفه گمرکی وضع و یا پیشنهاد کرده است. این کالاها، بخش بزرگی از محصولات صادراتی آمریکایی را شامل می‌شوند. نفت خام و هواپیماهای بزرگ از میان چند محصول آمریکایی هستند که همچنان هدف این جریمه‌ها قرار نگرفته اند.

مذاکرات تجاری میان مقامات آمریکایی و چینی روز پنجشنبه بدون حصول دستاوردی خاص به پایان رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد جهان ، چین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.