سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطوط هواپیمایی اتریش و لوفت‌هانزا به پروازهای خود به تهران ادامه می‌دهند

شرکت هواپیمایی اتریش و شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان اعلام کردند به پروازهای خود به ایران ادامه خواهند داد.

به گزارش گروه بین‌املل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، برخی از خطوط هواپیمایی کشورهای اروپایی همچنان به پروازهای خود به تهران ادامه می‌دهند.

همزمان با اعلام لغو پروازهای خطوط هواپیمایی انگلیس و فرانسه به تهران، «بوریس اوگورسکای»، سخنگوی گروه هواپیمایی لوفت‌هانزا Lufthansa به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: خطوط هواپیمایی اتریش و لوفت‌هانزا تا اطلاع ثانوی به پروازهای خود به تهران ادامه می‌دهند.

شرکت هواپیمایی «ایر فرانس» و خطوط هواپیمایی انگلیس روز پنج‌شنبه اعلام کردند پروازهای خود را به تهران را لغو می‌کنند. بریتیش ایرویز (خطوط هواپیمایی انگلیس) با این توجیه و بهانه که ادامه پرواز‌ها به ایران از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر نیست، قصد دارد از ماه سپتامبر پرواز‌ها به ایران را متوقف کند.

این شرکت با اشاره به اینکه آخرین پرواز به ایران روز ۲۲ سپتامبر (31 شهریور) صورت خواهد گرفت، مدعی شده که هزینه بلیط‌های خریداری شده مسافران به آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

پیش از این نیز شرکت هواپیمایی «کی.ال.ام» (KlM) هلند در اواسط تیرماه با انتشار بیانیه‌ای کوتاه در وب‌سایت خود اعلام کرده بود پروازهای مستقیم خود را از هلند به ایران و بالعکس از ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۸ متوقف می‌کند. این شرکت هواپیمایی «چشم‌انداز مالی و نتایج منفی کار با ایران»‌ را عامل این اقدام خود اعلام کرد.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال جاری به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد با خروج از برجام تمام تحریم‌ها علیه ایران طی ماه‌های آینده بازگردانده می‌شوند. واشنگتن همچنین تهدید کرد هر کشوری که تحریم‌ها علیه ایران را نقض کند، با پیامدهای آن روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، تحریم ، آمریکا ، برجام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.