سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازی های آسیایی 2018 جاکارتا- اندونزی؛

قهرمان دوچرخه سواری المپیک از بازی های آسیایی کنار گذاشته شد

شورای المپیک آسیا ( OCA ) به قهرمان دوچرخه سواری زنان در سه دوره المپیک، اجازه حضور در بازی های آسیایی 2018 را نداد.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  اولگا زابلینسکایا دوچرخه سوار روس تصمیم داشت با پرچم کشور ازبکستان در مسابقات دوچرخه سواری بازی های آسیایی 2018 اندونزی شرکت کند، اما شورای المپیک آسیا تغییر تابعیت او را تایید نکرد و اجازه حضور او در این رقابت ها را نداد.

اخبار و حواشی داغ مربوط به بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸) دنبال کنید.

این دوچرخه سوار 38 ساله روس و قهرمان سه دوره المپیک اخیرا اعلام کرده بود قصد دارد ملیت خود را از روسیه به ازبکستان تغییر دهد زیرا نگران آن است که به دلیل مسائل دوپینگی که برای روسیه پیش آمده از حضور در بازی های المپیک 2020 توکیو محروم شود.

زابلینسکایا امیدوار بود که بتواند با تیم ملی ازبکستان در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا پالمبانگ رقابت کند، اما شورای المپیک آسیا گفته است که نه این ورزشکار و نه کمیته ملی المپیک جمهوری ازبکستان هیچیک از نامه های رسمی از کمیته المپیک روسیه و فدراسیون دوچرخه سواری روسیه مبنی بر تغییر ملیت ارائه نکرده اند.
بنابراین شورای المپیک آسیا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد" OCA معتقد است که او مجاز نیست که به نمایندگی از ازبکستان در هیجدهمین دوره بازی های آسیایی در جاکارتا و پالمبانگ شرکت کند."

گفته شده است که ویتنام در مورد تغییر ملیت زابلینسکایا از روس به ازبک اعتراض کرده است.

اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری تائید کرده است که تغییر ملیت زابلینسکایا او را برای مسابقات جهانی 2018 و 2019 غیر مجاز خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: نتایج کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸- اندونزی (روز چهارم)



انتهای پیام/


ممانعت از حضور قهرمان دوچرخه سواری المپیک در بازی های آسیایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.