سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست آب منطقه‌ای تهران:

کاهش ذخائر سدهای پنجگانه تهران/ مدیریت تقاضا و عرضه آب همزمان باید صورت گیرد

فروغی گفت: مجموع ذخائر سد‌های پنچگانه تهران ۷۵۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته ۲۵۰ ملیون متر مکعب کاهش داشته است.

مهدی فروغی سرپرست آب منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت آب در شهر تهران اظهار کرد: آب شرب شهر تهران از دو منبع آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی تأمین می‌شود که عمده آن از سد‌های طالقان، لار، لتیان، ماملو و کرج صورت می‌گیرد.

سرپرست آب منطقه‌ای تهران با اشاره به مخازن سد‌های پنجگانه تأمین کننده آب تهران تصریح کرد: مجموع ذخائر سد‌های پنچگانه تهران ۷۵۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته ۲۵۰ ملیون متر مکعب کاهش داشته است و توانستیم با همکاری مردم از پیک مصرف آب تابستان عبور کنیم.


بیشتر بخوانید: آب تهران جیره بندی نمی‌شود 


وی با اشاره به اصلاح شیوه مصرف آب در کشور بیان کرد: با توجه به تراکم جمعیت در تهران نیاز است با نگاهی بلند مدت نسبت به اصلاح الگوی و سازگاری کم آبی مصرف اقدام کنیم و در صورت نپرداختن به این موضوع در دراز مدت با مشکلات کمی و کیفی که تهدیدکننده سلامت مردم است مواجه خواهیم شد.

فروغی با بیان اینکه مدیریت تقاضا رویکرد اصلی وزارت نیرو است، بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای به عنوان تأمین کننده آب در شهر تهران همواره نشست‌های مستمری با مدیریت آبفای استان تهران برای مدیریت تقاضا برگزار می‌کند و در تلاش هستیم که مدیریت عرضه را همزمان با مدیریت تقاضا انجام دهیم.

انتهای پیام/

عبور از پیک مصرف آب شرب تهران

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.