سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار هرمزگان:

عده ای آگاهانه و ناآگاهانه در زمین دشمن بازی می کنند/عملیات احداث ۶مگا پروژه در منطقه ویژه پارسیان آغاز می شود

همتی گفت: عده ای آگاهانه و ناآگاهانه در زمین دشمن بازی می کنند، این افراد فرصت طلب و سودجو هستند و غیرت ملی ضعیفی دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون همتی استاندار هرمزگان پیش ازظهر پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد، با بیان اینکه هفته دولت هفته ملت است، بیان داشت: امروز جامعه بیدار و فعالی در عرصه اطلاع رسانی، دریافت خبر، تحلیل و ملتی که با گذشته متفاوت هستند، داریم، یکی از شرایط بوجود آمده در کشور به خاطر وجود رسانه های قوی در کشور است.

وی عنوان کرد: شرایط خاصی در کشور بوجود آمده است و برای اینکه حجت را برای ملت و افکار بین المللی را تمام کنیم، غنی سازی اورانیوم به برجام ختم شد و امروز بر منطق غلط و اشتباه شاهد خروج آمریکا از برجام بودیم. رئیس جمهور آمریکا برای آنکه چهره موجه به دنیا معرفی کند مدعی مذاکره مجدد با ایران است.

همتی استاندار هرمزگان اضافه کرد: بنا نیست که هر دولتی که در آمریکا تغییر کرد ما بیاییم و با آنها مذاکره کنیم این تفکر و منطق بچگانه است. آمریکا امیدوار است با خروج از برجام و تحریم های یکجانبه علیه ملت ایران سعی در مذاکره مجدد دارد. ایران با دولت قانونی آمریکا و ۵ کشور دیگر در گذشته مذاکره کرد و برجام خروجی آن بود و قرار نیست دیگر با روی کار آمدن دولت بعدی دوباره وارد فضای مذاکره شود.

همتی با بیان اینکه متاسفانه عده ای آگاهانه و ناآگاهانه در زمین دشمن بازی می کنند، اضافه کرد: این افراد فرصت طلب و سودجو هستند و غیرت ملی ضعیفی دارند و به جای آمدن در کنار دولت و ملت اقدام به احتکار و بر هم زدن نظم اقتصادی کشور را دارند.

به گفته وی، این ملت ۴۰ سال امتحان پس داده است. آمریکا همیشه درگیر بوده است و از هر حربه ای مانند جنگ ۸ ساله، کودتا و تحریم ها سعی در ضربه زدن به انقلاب داشته است. باید همدلی، همگرایی و انسجام بین ملت، دولت و نظام داشته باشیم. اگر همه مردم، رسانه ها، بازاریان، کشاورزان، کارکنان دولت و کارآفرینان به دنبال انجام وظیفه در چارچوب قانون باشند میتوانیم جنگ اقتصادی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: در هرمزگان به دلیل اینکه استانی ملی و ظرفیت های دریایی، نفتی، گازی، بندری دارد، اقدامات خوب استانی و ملی در آن شکل گرفته است. سران سه قوه به دنبال آن هستند تا هر بنگاهی که متعلق به دولت است سهام آن را در بورس در اختیار مردم قرار دهند. دولت فراهم کننده بسترها و سیاست گذاری ها است.

وی اضافه کرد: ۶ مگا پروژه در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در حال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی است. به دنبال آوردن سرمایه های خارجی هم هستیم و از ظرفیت صندوق توسعه ملی هم استفاده خواهیم کرد. یک بندر بزرگ با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۴۰ میلیون تن در حال ساخت است و آب شیرین کن ۷۵۰ هزار متر مکعبی هم مجوز آن صادر شده است.

همتی تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده در سال ۹۷ شاهد کلنگ زنی این ۶ مگاه پروژه در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان خواهیم بود. ساخت ۴ پروژه مجتمع پتروشیمی، احداث آب شیرین کن ۷۵۰ هزار متر مکعبی و نیروگاه برق شاهد کلنگ زنی آن خواهیم بود.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: رسانه ها توجه بیشتری به منطقه غرب استان به خصوص منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان داشته باشند و این پروژه های ملی و فراملی را رسانه ای کنند و با نگاهی خاص به آن بپردازند.

وی افزود: در منطقه شرق استان هم پالایشگاه ۳۵۰ هزار بشکه ای نفت سنگین توسط بخش خصوصی در حال کار است، همچنین نیروگاه ۱۴۰۰ کیلو وات سیریک، پایانه صادراتی جاسک، بندر جاسک و منطقه آزاد جاسک در شرق استان ایجاد می شود.

همتی خاطرنشان کرد: ستاد فرمان اجرایی امام ساخت دو پالایشگاه را در دست اجرا دارد که شرق استان هم در حال تحولی بزرگ است. در بندرعباس بدنبال این هستیم که۲۵۰۰ هکتار به صنایع معدنی خلیج فارس اضافه کنیم.

استاندار هرمزگان در تشریح پروژه های هفته دولت بیان داشت: تعداد کل پروژه های آماده افتتاح در هفته دولت ۸۲۱ پروژه است که در فصل مسکن، عمران شهری و روستایی ۴۵۲ پروژه ، بهداشت و درمان ۸۷ پروژه، کشاورزی و منابع طبیعی ۶۲ پروژه، در بخش حمل و نقل ۶۱ پروژه و انرژی ۴۲ پروژه، در بخش صنعت و معدن ٢٥پروژه، تربیت بدنی ١٥پروژه، احداث و توسعه فضای فرهنگی و مذهبی ١٠ پروژه، رفاه و تامین اجتماعی ٩پروژه و در بخش بازرگانی ٤پروژه است.

وی عنوان کرد: هزینه کلی این پروژه ها یک هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان است که ٢١٣میلیارد آن از اعتبار ملی و ١٠٥میلیارد آن از اعتبار دولتی است، همحنین باقی هزینه ها از بخش خصوصی تامین شده است.

به گفته همتی، ١٠سد کوچک را وزرات جهاد کشاورزی در استان مطالعه کرده است و در حال حاضر ما به دنبال تامین منابع آن هستیم. این ١٠سد در کنار ٢٠٠ پروژه ی آبخیزداری اتفاق تاریخی در استان و کشور خواهد بود.

انتهای پیام/ب

صحبت های استاندار هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته دولت 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.