سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد گزارش می دهد؛

سهام عدالت متوفیان همچنان در گیر و دار چالش/ بسته بودن سامانه ثبت نام و محدودیت دفاتر پیشخوان

با اعلام فعال شدن سامانه ثبت اطلاعات سهام عدالت متوفیان از ۲۷ مرداد، مردم به دفاتر پیشخوان مراجعه کردند که با بسته بودن سامانه ثبت نام و محدودیت دفاتر پیشخوان مواجه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ با وجود قول پیگیری متولیان ، جمعی از مردم در ثبت اطلاعات سهام عدالت متوفیان همچنان با مشکل رو برو هستند.

یکی از مراجعه کنندگان به دفاتر پیشخوان می‌گوید: هیچکس جوابگوی من نیست حتی سایت هم باز نمی شود.

مراجعه کننده دیگری هم در این باره می‌گوید: چند روز است که به اینجا آمدم، ولی شعبه‌ها اعلام کردند که سایت بسته است؛ دفعه‌  بعدی که مراجعه کردم اعلام کردند سایت باز است   اما هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده ایم.

15 دفتر پیشخوان در مشهد فعال هستند


عرشیان معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی و مسؤل دبیرخانه سهام عدالت به خبرنگار ما گفت: حدودا ۱۵ دفتر پیشخوان برای ثبت نام متوفیان در مشهد داریم و در شهرستان‌ها هم به فراخور جمعیت آن‌ها تعدادی دفتر پیشخوان انتخاب شده که بتوانند با شرایطی که برای دفاتر پیشخوان مهم است احراز هویت کسایی را که برای ثبتام مراجعه می‌کنند را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات دفاتر پیشخوان مشهد و شهرستان‌ها در سایت دفاتر سهام عدالت کاملا درج شده است، می‌افزاید: تمام ۱۵ دفتر فعال و آماده پاسخگویی به مراجعه کنندگان می‌باشد، اما اگر مشکلی مثل قطع شدن سیستم در آن لحظه ایجاد شده، ممکن است دفاتر پیشخوان موفق به ثبت نام نشده باشند.

 

ظرفیت ثبت نام هر دفتر 500 نفر است


مسؤل دبیرخانه سهام عدالت ادامه می‌دهد: برای هر دفتر ۵۰۰ نفر ظرفیت ثبت نام وجود دارد که سازمان خصوصی سازی در تهران این سهمیه را مشخص کرده که فکر می‌کنم  برای ۱۵ دفتر کافی باشد.

عرشیان با اشاره به مشکل دفاتر می‌گوید: اگه دفتری همان موقع مشکل خاصی داشته باشد یا بحث اتصال به شبکه سیستم مشکلی پیدا کرده باشد امکان دارد که نتوانسته جوابگوی هم استانی‌ها باشد، ولی به طور کلی مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر امکان ثبت نام اینترنتی نیست می‌افزاید: مردم باید اصل یکسری از مدارکی را از جمله اصل گواهی حصر وراثت، اصل کارت ملی وراث و حضور تمام وراث و درخواست واحد آن‌ها که از این جهت باید حتما حضوری مراجعه کنند، چون احراز هویت بحث بسیار مهمی است که نباید حق کسی در این مورد ضایع شود.

مسؤل دبیرخانه سهام عدالت ادامه می‌دهد: می‌توانیم پیشنهاد تقسیم بندی بر اساس حروف الفبا را به مرکز منتقل کنیم تا اگر امکانش باشد این کار را برای سهولت در نام نویسی انجام دهیم.

انتهای پیام // ف. ش
 
گزارشگر: فاطمه شه دوست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
هر وقت که مراجعه کردیم سایت در بابل که باز نبوده ... دفاتر پیشخوان گفتند که ما هم منتظریم سایت باز بشه