سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در لرستان

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی لرستان گفت: جشنواره ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی نیمه نخست شهریور ماه امسال در شهرستان ازنا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی خاوری،رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی لرستان گفت: جشنواره ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی نیمه نخست شهریور ماه امسال در شهرستان ازنا برگزار می‌شود.

 

علی خاوری هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی لرستان را یکی از فعال‌ترین هیات‌های ورزشی در بین استان‌های کشور عنوان کرد و افزود: برگزاری جشنواره‌های بازی‌های بومی محلی ضروری است و باید به آن توجه بیشتری شود.


وی همچنین ایجاد خانه‌های ورزش روستایی را موجب توسعه ورزش لرستان عنوان کرد و افزود: روسای هیات شهرستان‌ها باید با معرفی مکان و شناسایی برای ایجاد خانه‌های ورزش روستایی اقدام کنند.


وی یکی از پارامتر‌های سنجش هیات‌های ورزش روستایی در شهرستان‌ها را بیمه ورزشی عنوان کرد و گفت: تا پایان سال هر هیات باید حداقل ۵۰۰ ورزشکار را سازماندهی کند.


خاوری فعالیت‌های نو برای ترویج ورزش روستایی را مهم خواند و بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی در قالب جشنواره‌های روستایی باید انجام شود تا خروجی مناسب شکل گیرد.


وی به برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: کلاس‌های آموزش مربیگری و داوری درجه سه برای اعضای هیات‌های شهرستان‌ها و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای علاقمندان از الویت‌های هیات ورزش روستایی است که تا پایان سال باید حداقل در ۲ نوبت این کلاس‌ها برگزار شود.


خاوری هدف از برگزاری کلاس‌های آموزشی را ترویج بازی‌های بومی محلی به صورت علمی عنوان کرد.


وی همچنین از برگزاری مسابقات برای عشایر کوچ رو در لرستان نیز خبر داد.

 

انتهای پیام/ب

 

جشنواره بازی‌های بومی محلی در لرستان برگزار می‌شود

 

برچسب ها: ورزشی ، جشنواره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.