سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده پارلمان ترکیه خواستار تعطیلی پایگاه اینجرلیک شد

نماینده مجلس ترکیه اعلام کرد اگر حکومت اردوغان در مبارزه با آمریکا جدی و صادق است، باید پایگاه هوایی اینجرلیک در آدانا را تعطیل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه جمهوریت، علی اوز تونج، نماینده مجلس ترکیه اعلام کرد اگر حکومت رجب طیب اردوغان در مبارزه با آمریکا جدی و صادق است، باید پایگاه هوایی اینجرلیک در آدانا را تعطیل و نظامیان آمریکایی را اخراج کند.  

او ضمن اشاره به تحریم‌های آمریکا و واکنش حزب حاکم در مقابل آمریکا گفت: " کشور بزرگ هشتاد میلیونی ترکیه هرگز در مقابل آمریکا تسلیم نخواهد شد. حزب حاکم برای اثبات صداقت خود در مبارزه با آمریکا باید پایگاه اینجرلیک را تعطیل، کشت توتون را آزاد، واردات توتون و سیگار آمریکا را ممنوع کند و از حضور شرکت چند ملیتی انحصاری قند و شکر کارگیل Cargill که به خاطر تامین سود آن شرکت کارخانجات قند و شکر ترکیه را به بخش خصوصی واگذار کرده است، جلوگیری و کارخانجات قند را بار دیگر به بخش دولتی واگذار کند ".  

علی اوز تونج افزود: " دولت ترکیه باید انحصار بخش صنعت تولید قند و شکر را نابود کند. گارد محافظ ریاست جمهوری نیز نباید از خودرو‌های ساخت آمریکا استفاده کنند. اردوغان به مردم گفته است که به جای گوشی آیفون از سامسونگ استفاده کنند. سامسونگ نیز در اصل ساخت آمریکاست. علاوه بر آن اردوغان باید قرارداد خرید هواپیما‌های بوئینگ را نیز لغو کند. وزیر دفاع و وزیر کشور ترکیه از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند. کسی که باعث شد ارزش هر دلار آمریکا از ۴ لیر ترک به ۷ لیر ترک افزایش یابد خائن به وطن است و باید محاکمه شود ".

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.