سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه خفقان و سرکوب آزادی بیان در عربستان

روزهای سخت اعضای خانواده فعال سیاسی سعودی در زندان‌های آل‌سعود

اعضای خانواده عبدالله الغامدی، فعال سیاسی سعودی مقیم انگلیس همچنان در بازداشت نیروهای امنیتی عربستان هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق،‌ اعضای خانواده عبدالله الغامدی، فعال سیاسی سعودی مقیم انگلیس همچنان در بازداشت نیروهای امنیتی عربستان هستند.

نظامیان سعودی اواخر مارس سال 2018، عایده الغامدی مادر 60 ساله عبدالله و دو برادرش به نام های سلطان و عادل الغامدی را بازداشت کردند. سلطان الغامدی پیش از آزادی در ماه آوریل، به اجبار یک فیلم ویدیویی در رسانه های اجتماعی منتشر و در آن از عبدالله الغامدی به علت فعالیت های سیاسی انتقاد کرد.

این در حالی است که منابع آگاه می گویند سلطان الغامدی پس از آزادی همچنان در بازداشت خانگی -در استان الدمام- است و بدون اخذ مجوز رسمی نمی تواند از این منطقه خارج شود. مقامات سعودی پس از سه ماه به اعضای خانواده الغامدی اجازه دادند تا عایده و پسرش عادل را در زندان جده ملاقات کنند اما تاکنون هیچ اتهام رسمی متوجه آنان نیست.


بیشتر بخوانید: موج بازداشت‌ها به خطیب مسجد الحرام رسید


پس از بازداشت عایده و عبدالله الغامدی رسانه های سعودی انتقاد تندی از آنان کرده و این دو را به تلاش برای بی ثبات کردن و ایجاد ناامنی در کشور متهم کردند. رسانه های سعودی در حالی این اتهامات را به اعضای خانواده عبدالله الغامدی وارد کردند که این افراد هنوز بازجویی و محاکمه نشده اند.

با توجه به اینکه وکلا در عربستان استقلالی ندارند عایده الغامدی و پسرش تاکنون نتوانستند وکیلی برای خود بگیرند چون بسیاری از وکلا حاضر به همکاری در ارتباط با مسائل زندانیان سیاسی نیستند، به ویژه اینکه دستگاه امنیتی عربستان سعودی ابراهیم المدیمیغ از وکلای برجسته و مدافع حقوق بشر را بازداشت کرد.

در همین حال جمال خاشقجی، نویسنده برجسته سعودی ادامه بازداشت تعدادی از وعاظ دینی، شخصیت های سیاسی و فعالان حقوق بشری از جمله شیخ صالح ابوطالب یکی از ائمه و خطیبان مسجد الحرام و نیز برجس حمود البرجس فعال اقتصادی سعودی را محکوم کرد.

انتهای پیام/

بازداشت فعالان سیاسی در عربستان

برچسب ها: عربستان ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.