سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری یک شهروند روس در آلمان به اتهام طراحی حمله تروریستی

دفتر دادستانی کل آلمان از دستگیری یک شهروند روس به اتهام طراحی حمله تروریستی در این کشور خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر دادستانی کل آلمان اعلام کرد یک شهروند روس را به اتهام طراحی یک حمله تروریستی در شهر برلین  دستگیر کرده است.

یک ماه پیش نیز مقامات آلمانی درخواستی را برای  بازداشت یک زن تبعه روس، که گفته می‌شد وابسته به گروه تروریستی داعش است و مظنون به طراحی برای اجرای یک حمله تروریستی در برلین با کمک سلاح‌های بیولوژیک بوده را صادر کردند.

مقامات آلمانی اعلام کردند دفتر دادستانی کل این کشور امروز براساس دستور بازداشت به تاریخ 9 آگوست 2018 یک شهروند 31 ساله روس با نام ماگومد علی را بازداشت کرد. دستگیری این شهروند روس توسط واحد ویژه پلیس جنایی فدرال و پلیس جنایی برلین صورت گرفت. همچنین آپارتمان این تبعه روس مورد بازرسی نیروهای واحد ویژه پلیس جنایی فدرال و پلیس جنایی برلین قرار گرفت.

در بیانیه مقامات آلمانی آمده است: فرد بازداشت شده مظنون به تدارک برای انجام جرایم جدی علیه دولت آلمان  و نیز طراحی یک حمله تروریستی با استفاده از مواد منفجره است. بنابر اعلام دفتر دادستانی کل آلمان، این شهروند روس مظنون به همکاری با کلمنت بی است که در سال 2017 در فرانسه بازداشت شد. بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس فرانسه در آن زمان در آپارتمان کلمنت چندین قبضه سلاح، مواد منفجره و پرچم گروه تروریستی داعش را پیدا کرد. دستگیری کلمنت درست چند روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور صورت گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.