سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحیمی‌جهان‌آبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دوشنبه آینده نشست بررسی طرح تابعیت مضاعف برگزار می‌شود/نباید موجب خروج نخبگان از گردونه مدیریتی کشور شد

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی قضایی گفت: دوشنبه جلسه‌ای برای بررسی طرح تابعیت مضاعف با مسئولان مربوطه خواهیم داشت.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بررسی طرح تابعیت مضاعف در کمیته متبوع خود گفت: ما طی جلساتی با حضور سازمان‌های مسئول، کارشناسان و مرکز پژوهش‌های مجلس این طرح را بررسی و اصلاح کردیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی قضایی مجلس بیان کرد: در این طرح ما به بررسی و تفکیک میان موضوع تابعیت اجباری و مضاعف اجباری با تابعیت مضاعف اختیاری و همچنین میان گرین کارت با اقامت دائم و اقامت غیردائم پرداختیم تا ضمن رفع دغدغه‌های امنیتی مسئولان و نمایندگان هیچ آسیبی به حضور چهره‌های علمی و شاخص نخبگان در کشور وارد نشود.

وی ادامه داد: نباید بر اثر اشتباه موجب شد تا چهره‌های شاخص و نخبه از گردونه مدیریتی و اجرایی کشور خارج شوند زیرا در تمام دنیا با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود حتی با دادن تابعیت به نخبگان کشورهای دیگر، آنها را جذب می‌کنند.

رحیمی جهان‌آبادی تاکید کرد: اگر یک ایرانی دارای تابعیت غیر ایرانی هم باشد می‌تواند تنها در پست‌های کلیدی و امنیتی حضور نداشته باشد و نباید با محدودسازی برای آنها از حضورشان در دانشگاه و مراکز پژوهشی جلوگیری کرد.

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی قضایی گفت: دوشنبه هفته آینده جلسه‌ای برای بررسی بیشتر طرح تابعیت مضاعف با مسئولان مربوطه خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
زودتر به این موضوع رسیدگی بشه