سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی افزایش جمعیت جاماندگان اربعین در تهران به ۲ میلیون نفر

فرماندار تهران گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به وضعیت اقتصادی و قیمت ارز امسال جمعیت پیاده روی اربعین در تهران و شهرری به ۲ میلیون نفر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هدایت الله جمالی پور فرماندار شهرری در جلسه ستاد اربعین که امروز (سه شنبه) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در شهرری از سال ۹۳ برای جاماندگان اربعین برنامه ریزی شده بود، چرا که اربعین در تهران و شهرری یک‌شکوه خاصی دارد.

وی افزود: برای پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در سال اول نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر حضور داشتند که در سال های بعد به ۲۰۰هزار نفر و در سال ۹۵ به ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر رسید و همچنین در سال گذشته پیاده روی جاماندگان حسینی از مرز یک میلیون نفر گذشت .

جمالی پور گفت: پیش بینی می شود با توجه به وضعیت اقتصادی و قیمت ارز، امسال جمعیت پیاده روی اربعین در تهران و شهرری به دو میلیون نفر افزایش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت در پیاده روی ساماندهی آن بسیار سنگین باشد و چون حرم گنجایش این جمعیت را ندارد، نیازمند تامین امنیت در اطراف و داخل حرف هستیم.

فرماندار شهرری تصریح کرد: در سال گذشته در روز اربعین حدود ۶ هزار نیروی امنیتی امنیت حرم و شهر را برعهده گرفتند .

وی افزود: همچنین در سال گذشته حدود ۷۰ موکب برای خدمت رسانی به مردم خدمات ارائه دادند و تمام هزینه ها بر عهده فرمانداری و مشارکت مردم انجام شد.

جمالی پور گفت: در سال گذشته به جاماندگان اربعین ۱۰ هزار غذا توزیع شد و برای حمل و نقل آن از ۶۰۰ اتوبوس بی آرتی و نزدیک به ۴۰۰ دستگاه ون و تاکسی استفاده شد.

وی در پایان بیان کرد: امسال با توجه به افزایش جمعیت از فرمانداری تهران برای خدمات رسانی کمک خواهیم گرفت تا این مراسم نیز به نحو مطلوب برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین ، شهر ری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.