سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه سال حبس برای تعلیف غیر مجاز گوسفندان در پارک ملی تندوره

باحضور غیرمجاز یک گله‌ی ۳۰۰ راسی گوسفند در پارک ملی تندوره صاحب این گوسفندان روانه زندان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حسین اصلاحی رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز گفت: در پی گشت و کنترل شبانه پارک ملی تندوره توسط پرسنل یگان پارک مستقر در پاسگاه بابا نهستان متوجه حضور غیرمجاز یک گله‌ی ۳۰۰ راسی گوسفند در محدوده‌ی پارک می شوند که جهت اعمال قانون به محل مذکر عزیمت نموده و ضمن خروج کامل دام‌ها از پارک ملی تندوره پرونده‌ی تخلفی برای عامل ورود گوسفندان که دارای سوابق متعددی نیز در این زمینه بود، تشکیل نمودند.

وی افزود: با معرفی عامل ورود دام‌ها به محدوده پارک نزد دادسرای درگز، با توجه به سوابق متعدد وی با نظر قاضی پرونده متخلف مذکور روانه‌ی زندان شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست درگز با تمام توان خود و بصورت شبانه روزی حوزه‌ی استحفاظی شهرستان را رصد و بدون هرگونه اغماضی با متخلفین برخورد خواهند نمود.

گفتنی است پس از اصلاح جرایم کیفری قانون شکار و صید که چندی پیش ابلاغ گردیده قانونگذار براساس ماده‌ی ۱۲ قانون شکار و صید جمهوری اسلامی ایران برای تعلیف، تخریب و تجاوز (ورود غیرمجاز) در پارک‌های ملی تا ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی و تا سه سال حبس تعیین نموده است.

انتهای پیام // ف. ک

ممنوعیت تعلیف غیر مجازدر پارک‌ های ملی

برچسب ها: محیط زیست ، پارک ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.