سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهنمای خرید/

نکات مهمی که قبل از خرید ماشین ظرف‌شویی باید بدانید

ماشین ظرفشویی به یکی از وسیله‌های کاربردی آشپزخانه‌ تبدیل شده‌است که نوع و برنامه‌های شست‌وشوی این ماشین با میزان کاربردی‌بودن آن برای مصرف‌کننده‌، رابطه‌ی مستقیم دارد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ماشین ظرف‌شویی نه تنها یک کالای تجملاتی نیست، بلکه به یکی از وسیله‌های کاربردی آشپزخانه‌ تبدیل شده‌است. نوع و برنامه‌های شست‌وشوی ماشین ظرف‌شویی با میزان کاربردی‌بودن آن برای مصرف‌کننده‌ رابطه‌ی مستقیم دارد. ماشین ظرف‌شویی برخلاف ماشین لباس‌شویی، وسیله‌ای است که ممکن است هر روز از آن استفاده شود و آشنایی با ویژگی‌های مهم‌اش کمک می‌کند تا انتخابی با کارایی بیشتر داشته باشید.

فروشنده‌ها معتقدند همه‌ی ماشین‌های ظرف‌شویی سبد شست‌وشوی میوه و سبزی دارند. خوب است بدانید این سبد میوه‌شوی که فروشنده‌ها از آن حرف می‌زنند، چیزی جز همان طبقه‌ی اول ماشین ظرف‌شویی نیست.

ماشین‌ ظرف‌شویی‌هایی امکان شست‌وشوی میوه و سبزیجات را دارند که برنامه‌ی شست‌وشو فقط با آب سرد را نیز داشته باشند.
‌کاتالوگ ماشین ظرف‌شویی‌ را حتما بعد از خرید بخوانید. در کاتالوگ بعضی از ماشین‌های ظرف‌شویی توضیح داده که به دلیل وجود دستگاه سختی‌گیر آب، نیازی به استفاده از نمک در این ماشین‌ها نیست.

‌اگر براق‌بودن ظرف‌ها برای شما اهمیت دارد، ماشینی را انتخاب کنید که مخزن مایع براق‌کننده داشته باشد. این ماشین‌ها در مرحله‌ی آخر آب‌کشی، مایع براق‌کننده‌ را روی ظروف می‌پاشند تا ظرف‌ها براق شوند.

بهتر است دقت کنید که سبدهای ماشین ظرف‌شویی بازوهای متحرک داشته باشند. بازوهای متحرک این امکان را به شما می‌دهند تا حالت قراردادن ظرف‌ها را در ماشین به دلخواه‌ تغییر دهید.

‌خلاف تصور عموم، استفاده از ماشین ظرف‌شویی مصرف آب را بسیار کاهش می‌دهد. اگر تعداد اعضای خانه‌تان کم است و می‌خواهید ماشین ظرف‌شویی بخرید، حتما مدلی را انتخاب کنید که برنامه‌ی شست‌وشوی نیمه داشته باشد.

انواع شوینده‌های ماشین‌ ظرف‌شویی به شکل پودر، قرص و ژل موجودند. بد نیست بدانید که هیچ‌کدام از شوینده‌ها بر دیگری برتری ندارند و انتخاب نوع ماده‌ی شوینده فقط به سلیقه‌ی مصرف‌کننده بستگی دارد.

برنامه‌ی تاخیری در بعضی از مدل‌های ماشین ظرف‌شویی به این معنی است که زمان روشن‌شدن ظرف‌شویی را هر وقت که خواستید تعیین کنید. بعضی از ماشین‌های ظرف‌شویی برنامه‌ی شست‌وشوی سریع دارند که زمان شست‌وشو را ۲۰ تا ۴۰ دقیقه کاهش می‌دهند.

‌اگر وقت و حوصله‌ی تمیزکردن ظرف‌ها را ندارید، ماشین ظرف‌شویی‌هایی را انتخاب کنید که آسیاب مخصوص خرده‌غذا داشته باشند. این آسیاب خرده‌غذاهای باقی‌مانده در ظرف را آسیاب می‌کند و همراه آب بیرون می‌فرستد. در غیر این صورت باید حتما ظرف‌ها را تمیز کنید و بعد در ماشین ظرف‌شویی بگذارید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.