عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه عدم تحقق دسترس پذیری شهر برای جانبازان و معلولان سبب شده تا آنها از حق زندگی در شهر به طور کامل برخوردار نشوند، گفت: در این شرایط هر چه میزان معلولیت جسمی بیشتر باشد، مشکلات برای رفت و آمد افراد بیشتر خواهد شد.
عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در ایران شرایط فراهم کردن دسترسی حمل و نقل آسان برای امور این افراد کمترین خدمتی است که شهرداری از طریق سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان باید ارائه دهد، تصریح کرد: متأسفانه در ماههای اخیر با لغو سرویس از سوی سامانه، خدمت رسانی به این قشر مختل شده و فقدان ارائه دلیل شفاف برای لغو سرویس رزرو شده سبب شده تا در پیگیریهای تلفنی شهروندان اپراتورهای سامانه به جای پاسخ درست به بد اخلاقی و در مواردی توهین به شهروندان مبادرت کنند که این رفتار ناشایست سبب دلگیری و طرح شکایت معلولان در سامانه 1888 شهرداری تهران شده است.
فراهانی با ابراز تأسف از اینکه نمیتوانیم انتظار به حق این قشر را پاسخگو باشیم، گفت: در این شرایط شاهدیم که یک کارمند خاطی با بی ادبی به جای عذرخواهی با رفتاری توهین آمیز زمینه نارضایتی و احساس تبعیض نسبت به این افراد را فراهم میسازد.
وی افزود: این روند غیرقابل پذیرش و نیازمند برخورد با متخلفان است و من به عنوان نماینده مردم نسبت به لزوم خدمترسانی شایسته سامانه حمل و نقل ویژه جانبازان و معلولان ( سامانه تلفنی 6305 ) و جلوگیری از بی نظمی و لغو بی مورد سرویسها و برخورد با پرسنل متخلف به شهرداری تهران تذکر میدهم و امیدوارم با اقدام به موقع افشانی شاهد توجه بیشتر به دسترس پذیر کردن تهران برای زندگی همه شهروندان و به ویژه جانبازان و معلولان باشیم.
انتهای پیام/