سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان خبر داد؛

پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی به مراکز نوآوری

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان گفت: ۲ مرکز نوآوری در استان لرستان با دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی می‌توانند در زمینه ایده‌های جدید فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  سعید فرح بخش در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که مهرماه امسال ۱۷مرکز علمی کاربردی لرستان پذیرش دانشجو دارند، اظهارداشت: از ۷۴ کد رشته در مقطع کاردانی و ۳۴کدرشته در مقطع کارشناسی ثبت نام بعمل می‌آید.

وی با بیان این که پیش بینی شده امسال سه هزار دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی پذیرش شود، گفت: چهار رشته جدید صنایع، اموربیمه، سینما و بازرگانی در مقطع کاردانی و رشته‌های موسیقی، مدیریت و فرماندهی و مدیریت بحران در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو دارند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با اشاره به منحل شدن ۹مرکز این دانشگاه براساس مصوبه دولت گفت: طبق مصوبه دولت سازمان‌ها و مراکز دولتی از داشتن دانشگاه منع شده اند به طوری که ۹ مرکز دولتی در لرستان فقط تا پایان سال۹۷ می‌توانند فعالیت کنند و بعد از آن باید به بخش خصوصی واگذار شوند.

به گفته وی در استان لرستان هنوز هیچ سازمانی کار واگذاری به بخش خصوصی را انجام نداده است و دستگاه‌های ارشاد، میراث فرهنگی، استانداری، فنی و حرفه‌ای و بهزیستی مشمول این مصوبه هستند.

فرح بخش از اعطای وام ۵۰ میلیونی با کارمزد ۲درصد به مراکز نوآوری خبر داد و بیان کرد: ۲ مرکز نوآوری در استان لرستان داریم که با دریافت این تسهیلات می‌توانند در زمینه ایده‌های جدید فعالیت شان را ادامه دهند.

وی از اعلام نتایج سطح بندی مراکز در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: قبلا حدود هزار و ۱۰۰ مرکز وجود داشته است که الان با بحث کیفی سازی حدود ۶۰۰مرکز داریم و قریب به ۵۰۰مرکز به دلیل کیفی سازی منحل شده اند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان خاطرنشان کرد: بمنظور استفاده دانشجویان از یارانه تغذیه، رفاه کارت دانشجویی صادر می‌شود در گذشته روال به گونه‌ای دیگر بود که درصد خطا در آن وجود داشت.

وی با اشاره به راه اندازی کلینیک کارآفرینی در دانشگاه گفت: این کلینیک خدمات مشاوره‌ای به دانشجویان، فارغ التحصیلان و دانش آموزان ارائه می‌دهد.

فرح بخش با بیان این که ثبت نام مقطع کاردانی از ۲۲مرداد ماه شروع و تا اول شهریور ادامه دارد، گفت: ثبت نام مقطع کارشناسی نیز متعاقب آن آغاز می‌شود که در حال حاضر ۱۰هزار دانشجو در ۳۱ مرکز داریم و بیش از ۳۲هزار دانشجو نیز فارغ التحصیل شده اند.

به گفته وی در خصوص بحث کیفیت بخشی سال گذشته ۲۲۰ مدرس با طی مراحل گزینش و مصاحبه تخصصی به کارگیری شده اند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان اظهار داشت: علی رغم کاهش تعداد مراکز این دانشگاه پذیرش دانشجو ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است و۷۰درصد دانشجویان این دانشگاه بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار می‌شوند که مزیت خوبی نسبت به دانشگاه‌های نظری است.

انتهای پیام/د

صدور رفاه کارت برای دانشجویان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.