سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت مطرح کرد:‏

دفترچه بیمه جای خود را به کارت دیجیتال خواهد داد/ ثبت اطلاعات بیمه شدگان روی کارت دیجیتال

وطن پور گفت: ثبت اطلاعات بیمه شدگان روی ‏کارت های دیجیتال، منجر به شفافیت پرونده بیمار و مدیریت هزینه درمانی خواهد شد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین وطن پور مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت ایجاد پرونده الکترونیک سلامت گفت: استفاده از دفترچه‌های کاغذی بیمه در کنار مضررات گوناگون آن از قبیل  عدم شناسایی صحیح بیمه‌شدگان و هم‌پوشانی‌های بیمه‌ای، منجر به هدر رفت آشکار هزینه‌ها خواهد شد.

وطن پور ادامه داد: این موضوع در حالی است که می‌توان با ثبت همه اطلاعات بیمه شدگان بر روی یک ‏کارت دیجیتال، این اطلاعات را برای همیشه ثبت و ضبط کرد. تمامی نسخه‌ها، داروهای تجویز شده و ‏دفعات مراجعه و ...  روی این کارت‌های دیجیتال ثبت می‌شود و همین موضوع می‌تواند پرونده شفاف بیمار را پیش روی پزشک ‏بگذارد تا از مواردی مثل تجویز بی‌مورد دارو یا خدمات پاراکلینیک تکراری خودداری شود.‏

وطن پور درباره زیرساخت‌های اجرای پرونده الکترونیک سلامت نیز بیان کرد: از لحاظ زیرساخت مشکلی در کشور وجود ندارد ‏بلکه مشکل بارگذاری اطلاعات وجود دارد. یعنی اطلاعات دریافتی از بیماران در حال حاضر مبتنی بر دفترچه‌ها است و باید ببینیم آیا ‏اطلاعات در دسترس است یا خیر. برخی از این اطلاعات نیاز به بررسی‌های مجدد دارد و این بررسی‌ها مسلتزم گذشت زمان است.‏

وی با اشاره به مزایای ایجاد پرونده الکترونیک سلامت گفت: دسترسی سریع به خدمات سلامت و معرفی سریع بیمار به ارائه کننده ‏خدمات سلامت از طریق کارت‌های دیجیتال مقدور خواهد بود. در واقع بیمه شده می‌تواند به وسیله این کارت‌های دیجیتال با پزشک به ‏راحتی مرتبط شود.‏

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت اظهار کرد: اجرای پرونده الکترونیک سلامت می‌تواند از مراجعات و تجویز ‏داروهای مکرر جلوگیری کند و در نتیجه در بحث مدیریت هزینه بسیار موثر خواهد بود. در حال حاضر مصرف بسیاری از داروها ‏در کشور عجیب است و این نشان می‌دهد که شاید این داروها به نوعی از سیستم بیرون کشیده می‌شود و به مصارفی مثل قاچاق و ‏غیره می‌رسد. با استفاده از پرونده الکترونیک می‌توان از تمام این موارد و هدر رفت منابع جلوگیری کرد. در نتیجه با این کار، سیستم ‏به طور کامل در کنترل در خواهد آمد.‏

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
f
۱۳:۰۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
فکری به حال چشم پذشکان بدبخت که با کامپیوتر کار میکنن بکنید