سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

​معاون رئیس جمهور در مشهد :

سهم بانوان در مشاغل ایجاد شده کشور افزایش یافته است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سهم بانوان در مشاغل ایجاد شده کشور ۵۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛معصومه ابتکارمعاون رئیس جمهور در امور بانوان و زنان در  در دیدار استاندار خراسان رضوی گفت:میزان کارآفرینی و تداوم کسب و کار در بانوان هم در مقایسه با آقایان بیشتر بوده است
 
وی افزود: این مهم به دلیل مداومت آنان در پیگیری ها، کم توقع بودن و ساختن با حداقل‌ها و نیز راه اندازی مشاغل عموما از خانه و در قالب مشاغل خانگی است.

رشیدیان استاندار خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: به منظور اثر بخشی بیشتر، پیشنهاد می‌شود معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده نهادی را به منظور مشاوره برای اجرای طرح‌های اقتصادی زنان سرپرست خانوار از تکمیل زنجیره تولید تا فروش و بازاریابی ایجاد کند.

وی با اشاره به تخصیص ۳۰۵ میلیارد تومان از سهمیه ۶۱۰ میلیارد تومانی سهمیه تسهیلات مشاغل روستایی به بانک‌های عامل استان، گفت: اجرای طرح‌های اقتصادی در روستا‌ها زمینه و ظرفیت مهاجرا معکوس آنان از شهر‌ها به روستا‌ها را فراهم کرده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: علی رغم کاهش جمعیت روستایی کشور، به مدد رسیدگی همه جانبه به روستاها، این میزان در خراسان رضوی کاهش که نداشته هیچ، بلکه با رشد ۶ دهم درصدی مواجه بوده است.

رشیدیان، آموزش برای ایجاد اشتغال در حوزه زنان و مردان را یک ضرورت دانست و افزود: قرار نیست تنها با توزیع پول و پرداخت تسهیلات مشاغلی ایجاد شود که پایداری و ماندگاری ندارد و منابع کشور هدر برود.
 
انتهای پیام//ا.س
 

دیدار معاون رئیس جمهور در امور بانوان و زنان با استاندار خراسان رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.